عصر خودرو

ایران و توتال قرارداد مطالعات اقتصادی در صنایع پتروشیمی امضا می‌کنند

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از امضای قرارداد ارزیابی زیست محیطی پروژه، انجام مطالعات اقتصادی و امکان سنجی (FS) با شرکت توتال فرانسه در صنعت پتروشیمی ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ایران و توتال قرارداد مطالعات اقتصادی در صنایع پتروشیمی امضا می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایلنا، عادل نژادسلیم درباره وضع مذاکرات با شرکت‌های خارجی برای جذب سرمایه در صنایع پتروشیمی ایران، گفت: سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی نباید تنها متمرکز بر بخش خصوصی و دولتی باشد بلکه باید سرمایه گذاری خارجی نیز در این صنعت انجام گیرد.

    مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان این‌که هم اکنون مذاکراتی برای انجام حدود هشت میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی با مشارکت 2 شرکت بزرگ اروپایی در حال انجام است، تصریح کرد: یکی از این سرمایه گذاری‌ها مربوط به شرکت توتال فرانسه است.

    وی با تاکید بر این که مهم ترین محور گفتگوها با شرکت توتال فرانسه، ساخت یک مجتمع پتروشیمی مشترک در ایران است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود به‌زودی قرارداد ارزیابی زیست محیطی پروژه، انجام مطالعات اقتصادی و امکان سنجی (FS) طرح با شرکت توتال فرانسه در صنعت پتروشیمی امضا شود.

    نائب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درباره مکان احداث طرح‌های پتروشیمی مورد مذاکره با توتال توضیح داد: هم اکنون فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) و منطقه اقتصادی و انرژی پارسیان هر دو برای احداث طرح‌های پتروشیمی مشترک با توتال مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته‌‌اند.

    بر اساس آخرین دور از گفتگوها، ایران و توتال روی ساخت مجتمع‌های جدید پتروشیمی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه حدود 2 میلیون و 200 هزار تن محصول پتروشیمی و پلیمری به توافق اولیه دست یافته‌اند.

    بر این اساس ایران و توتال فرانسه بر روی ساخت 2 مجتمع تولید یک گرید ویژه و خاص پلی اتیلن و یک مجتمع اتان کراکر با هدف تبدیل اتان به اتیلن توافق کرده و پیش بینی می‌شود در صورت توافق توتال 1,5 تا 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور انجام دهد.

    برچسب ها