عصر خودرو

در هفته گذشته رقم خورد؛

رقابت برای ۳۸ گرید پلیمر

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۴۲ هزار و ۵۲۲ تن رقم خورد.

رقابت برای ۳۸ گرید پلیمر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات 52 هزارتن و تقاضای آن هم بالغ بر 133 هزار و 104 تن بود.

    به این ترتیب بیش از 81 درصد محصولات عرضه شده در هفته قبل توسط کارگزاران خریداری شدند، همچنین از 75 گرید عرضه شده 38 گرید با رقابت قیمتی مورد معامله قرار گرفتند.

    حجم تقاضا در هفته گذشته روندی افزایشی داشت، اما عرضه و حجم معاملات اندکی با افت روبه رو شد. به گفته کارشناسان بازار کاهش حجم اندک معاملات با توجه به کاهش عرضه پلی پروپیلن های نساجی و همچنین پلی اتیلن سبک خطی  رخ داده است.

    در همین حال بیشترین حجم عرضه متعلق به پی وی سی ها با 17 درصد سهم بازاربود. پلی اتیلن سبک خطی هم 14 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد.

    از سوی دیگر بیشترین کاهش عرضه نیز متعلق به پلی اتیلن های سنگین تزریقی با 7هزارتن است، این گروه در هفته ای که گذشته عرضه ای نداشت. همچنین پلی اتیلن سنگین اکستروژه هم یک هزار و 978 تن کاهش داشت.

    این در حالی است که جذابترین محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت، پلی پروپیلن های شیمیایی و فیلم بودند. همچنین پلی پروپیلن های نساجی به دلیل کمبود عرضه آنها و رشد قیمت جهانی این محصولات در گروه جذابترین محصولات قرار رگرفتند.

    برچسب ها