عصر خودرو

مرکز مالی ایران با شرکت اینفورکس قرارداد همکاری امضا کرد؛

گامی بزرگ برای جذب سرمایه گذار خارجی از بازارهای سرمایه دنیا

عصر بازار- قرارداد همکاری مرکز مالی ایران با شرکت اینفورکس(Inforex) بعدازظهر روز یکشنبه نوزدهم شهریورماه در ساختمان بورس اوراق بهادار امضا شد. مدیرعامل مرکز مالی ایران در این مراسم، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و دسترسی سرمایه‌گذاران خارجی به اطلاعات مالی شرکت‌های ایرانی را از اهداف این همکاری اعلام کرد. طبق این قرارداد مرکز مالی ایران اطلاعات معاملات سهام و سایر ابزارهای مالی منتشر شده در بازار سرمایه ایران را در اختیار اینفورکس قرار خواهد داد تا این شرکت از طریق سامانه‌های متعلق به خود به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه می‌کند.

گامی بزرگ برای جذب سرمایه گذار خارجی از بازارهای سرمایه دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، علی نقوی در آغاز این مراسم گفت: یکی از  اهداف برنامه استراتژیک مرکز مالی ایران تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات در بازارهای مالی است؛ که این قرارداد در راستای تحقق این هدف امضا شده است.
    مرکز مالی ایران در سال گذشته ایجاد پایگاه داده‌های تحقیقاتی مالی (IFDC)  را در دستور کار خود قرار داد و در فروردین‌ماه سال جاری از نخستین نسخه آن توسط ریاست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی کرد. این پایگاه شامل اطلاعات مالی و

    معاملاتی تاریخی کلیه ناشران و کالاهای پذیرفته شده در بورس های کشور است که به سهولت در اختیار پژوهشگران و فعالان بازارهای مالی قرار گرفته است. در گام بعدی ، همکاری با شرکت‌های خارجی به منظور انتشار اطلاعات مالی ایران نیز در دستور کار قرار گرفت. به واقع  IFDC این امکان را فراهم کرده است تا در یک پلتفورم مشخص این اطلاعات از طریق شرکت های توزیع کننده و پردازشگر داده در جهان به سرمایه گذاران ارائه شود.

    وی این قرارداد را نخستین قرارداد صادرات و خدمات داده خواند که در مرکز مالی ایران و در راستای برنامه های توسعه ای سازمان بورس و اوراق بهادار به اجرا درآمده است.

    مدیرعامل مرکز مالی ایران در پاسخ به این سوال که این اطلاعات شامل چه داده هایی می‌شوند؟ گفت: اطلاعات منتشره از طریق IFDC داده هایی است که طبق دستورالعمل¬های افشای اطلاعات در بازار سرمایه، شرکت¬ها موظف به انتشار آن هستند.

    علی نقوی، در پایان خاطر نشان کرد: مدت این قرارداد دو ساله است و براساس آن شرکت اینفورکس متعهد شده است؛ اطلاعات معاملاتی شرکت¬های ایرانی را از طریق اپلیکیشن موبایل و نرم¬افزارهای خود به سرمایه¬ گذاران خارجی ارائه کند.


    اینفورکس، یک شرکت پیشرو در بازار است

    النا پاتروپولو، مدیر عامل شرکت اینفورکس هم در این مراسم با بیان اینکه اینفورکس به عنوان یک شرکت فروشنده داده دارای موقعیتی پیشرو در بازار است؛ گفت: تجربیات این شرکت از یک سو در بخش نرم‌افزار مالی است و از سوی دیگر، گستره وسیعی از خدمات ارزشمندی که به عنوان یکی از معتبرترین منابع شناخته شده در سطح اروپا در زمینه صنعت ارائه کرده است این شرکت را دارای موقعیتی پیشرو در بازار قرار می‌دهد.همچنیناین شرکت همکاری هایی با  بورس اوراق بهادار آتن، بورس اوراق بهادار قبرس، بورس فلزات لندن و دویچه بورس داشته است؛ به گونه‌ای که بسیاری از اطلاعات معاملاتی و مالی بورس های معتبر دنیا از طریق اینفورکس عرضه می‌شود. وی بازار ایران را دارای جذابیت و پتانسیل بالا برای سرمایه‌گذاران خارجی دانست و ضمن اظهار امیدواری از همکاری با مرکز مالی ایران افزود: این قرارداد نویدبخش و آغاز جدیدی است برای نفوذ اقتصاد و فرهنگ ایران به بازارهای بین‌المللی.

    وی با تاکید بر استفاده از فرصت‌های حقیقی موجود و تمرکز  بر آن در پایان خاطر نشان کرد: تلاش های ما تنها در صورتی به ثمر خواهد نشست که به سطح مطلوبی از همکاری با اعضای  بازار بورس اوراق بهادار و صنایع ایرانی دست پیدا کنیم. از این رو و برای موفقیت در این زمینه، باید سخت کوشانه و بطور موثر با تمام توان موجود در بازار سرمایه ایران کار کنیم.

    فعالیت های مرکز مالی ایران در حوزه بین الملل کاملا مشهود و تاثیرگذار است

    بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به فعالیت های تاثیرگذار و مشهود مرکز مالی ایران در حوزه بین الملل  این قرارداد را پیش زمینه لازم برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار ایران  و مخصوصا فروش داده دانست.

    وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از این قرارداد متذکر شد که پس از امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت وایلی این دومین قرارداد بین المللی مرکر مالی ایران است که در کنار تولید محصولات نوآورانه همچون اپلیکیشن IFDB، آموزش های سطح بالا و با کیفیت و دیگر خدمات می تواند نوید بزرگی برای ارتباطات ما با دنیا باشد.

      سیدعلی حسینی رییس هیات مدیره مرکز مالی ایران و مدیرعامل بورس انرژی ایران، امیر هامونی عضو هیات مدیره مرکز مالی ایران و مدیرعامل فرابورس ایران، یاسر فلاح مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار  و جمعی از خبرنگاران حوزه بازار سرمایه و رسانه های خارجی نیز در مراسم امضای قرارداد همکاری مرکز مالی ایران و اینفورکس حضور داشتند.

    برچسب ها