عصر خودرو

در ماه جاری میلادی؛

اوبربانک اتریش و سایر بانک های اروپایی در حال ورود به ایران هستند

عصر بازار- مدیر عامل اوبربانک اتریش گفت: در ماه جاری میلادی توفقنامه ای را با بانک مرکزی ایران به امضاء خواهیم رساند که اولین بانک اروپایی حاضر در ایران در پسا برجام باشیم.

اوبربانک اتریش و سایر بانک های اروپایی در حال ورود به ایران هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «فرنز گازلزبرگر» مدیر عامل اوبربانک اتریش اعلام کرد در ماه جاری میلادی توفقنامه ای را با ایران به امضاء خواهد رساند که این امکان را برای آنها فراهم می کند تا در سرمایه گذاری های مشترک در ایران فاینانس داشته باشند.

    وی افزود که اوبربانک در میان اولین بانک های اروپایی است که بعداز برجام وارد ایران خواهد شد.

    این در حالی است که بسیاری از بانک ها به دلیل ترس از نقض ناخواسته تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و رویارویی با جریمه سنگین از داشتن همکاری با بانک های ایرانی دور مانده اند.

    در همین حال اوبربانک بعنوان هفتمین بانک بزرگ اتریش است که تراز مالی آن تقریبا 20 میلیارد یورو معادل 24 میلیارد دلار است. همچنین اوبربانک در بیست و یکم ماه جاری میلادی (سی ام شهریور ماه) در دفتر مرکزی خود در شهر «لینز» به همراه فرستادگان بانک مرکزی و وزارت اقتصادی و دارایی ایران میزبان مراسم امضاء این توافقنامه است.

    مدیر عامل اوبربانک گفت: 10 تا 12 مدیرعامل از بانک های ایرانی در این مراسم حضور خواهند داشت و توافقنامه ذکر شده این امکان را برای اوبربانک مهیا می کند تا اعتبار برای شرکت های اتریشی را برای انجام تجارت در ایران فراهم کند.

    وی در ادامه گفت: فکر می کنم که اولین بانک اروپایی باشیم که با ایران به توافق رسیده ایم و به اطلاعات اعلام شده از سوی مقامات ایرانی استناد می کنیم.

    «گازلزبرگر» تصریح کرد: ظاهرا برخی از بانک های آلمانی و ایتالیایی در حال مذاکره با طرف ایرانی هستند؛ ضمن اینکه یک بانک دانمارکی هم در حال رایزنی با ایران است. وی از ارائه اسامی بانک ها خودداری کرد؛ اما پیش از این در ماه ژانویه سال جاری میلادی «دانسک بانک» دانمارک اعلا کرده بود که مذاکراتی را با بانک مرکزی ایران شروع کرده است.

    مدیر عامل این بانک اتریشی گفت: توافقنامه اوبربانک با ایران، اجرای پروژه هایی را برای شرکت های اتریشی در ایران به مدت بیش از 2 سال در حوزه هایی که پیش از این تحریم بودند را پوشش می دهد. اوبربانک در حال حاضر صادرات به ایران را در بخش مواد غذایی فاینانس می کند.

    وی خاطر نشان کرد: پروژه هایی در بخش زیرساخت، راه آهن، سلامت، ساخت بیمارستان، ساخت کارخانه، برق آبی و فتوولتائیک در ایران اجرا خواهیم کرد. «گازلزبرگر» گفت: ضمانت های اعتبار صادرات که 99 درصد از حجم پروژها را پوشش می دهد توسط «آستریچیسچِ کنترل بانک» ارائه داده می شود.

    مدیر عامل اوبربانک گفت: به دنبال کسب ضمانت بیشتر از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم و با بانک مرکزی ایران مذاکره کرده ایم؛ اما ظاهرا ضمانت از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران در حال فراهم شدن است.

    برچسب ها