عصر خودرو

محسن خدابخش:

حد اعتباری کارگزاران تاثیر کاهشی بر بازار ندارد

عصر بازار- مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، هرگونه ارتباط بین ریزش بازار با ابلاغیه اخیر حد اعتباری کارگزاران را رد کرد.

حد اعتباری کارگزاران تاثیر کاهشی بر بازار ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: از چهارشنبه 15 شهریور، با توجه به کفایت سرمایه کارگزاران، برای ثبت سفارشات آنها در سامانه معاملات، حد اعتباری لحاظ شده که این اقدام پس از بهینه سازی، مدیریت ریسک و پیوستگی معاملات را به همراه دارد و راهی برای افزایش امنیت بازار سرمایه است.

    وی با بیان اینکه اخیرا برخی سایت ها و کانال های تلگرامی کاهش قیمت ها را مرتبط به اعمال حد اعتباری کارگزاران دانسته بودند، تاکید کرد: تغییرات اخیر بازار ، مربوط به کاهش قیمت های جهانی از جمله مس و فولاد و روی بوده است ؛ به عنوان مثال قیمت مس در روز چهارشنبه 6901 دلار در هر تن بوده که در پایان معاملات روز جمعه به 6693 دلار کاهش یافته است.

    خدابخش اظهار داشت: قیمت روی نیز در بازارهای جهانی در پایان روز جمعه در مقایسه با روز قبل 98 دلار معادل 3.13 درصد کاهش یافت و به رقم 3031 دلار رسید.

    گفتنی است: فلزات اساسی همچون مس و روی در هفته منتهی به 8 سپتامبر پس از مدت ها، اولین افت خود را تجربه کردند.  نرخ LME COPPER در تاریخ 8 سپتامبر 6693 دلار است که در مقایسه با روز قبل (7 سپتامبر) به میزان 205.5 دلار معادل 98.2 درصد افت داشته است. این قیمت در مقایسه با بالاترین رقم روزهای اخیر مربوط به 4 سپتامبر (13 شهریور) حدود 3.2 درصد کاهش یافته است .

    برچسب ها