عصر خودرو

در هفته گذشته رقم خورد؛

افزایش دو برابری حجم و ارزش معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش بیش از دوبرابری به ۱۰۸ هزار و ۶۰۱ قرارداد و ارزش آن نیز به ۱۵ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال رسید.

افزایش دو برابری حجم و ارزش معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، هفته ماقبل حجم و ارزش معاملات آتی سکه به ترتیب 47 هزار و 615 قرارداد و 6 هزار و 543 میلیارد ریال بود.

    در همین حال قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش 1.7 درصدی روبرو شد. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه و بعد از رسیدن به 1357 دلار در ابتدای معاملات که بالاترین قیمت در طول یکسال گذشته بود، در بازه قیمت  1347 دلار تثبیت شد.

    به این ترتیب قیمت طلا برای سومین هفته متوالی با افزایش روبرو شده و نزدیک به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسید.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 93 هزار و 262 قرارداد را به ارزش 13 هزار و 70 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اسفند ماه سال جاری با 7 هزار و 994 قرارداد به ارزش یک هزار و 89 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با 2 هزار و 696 قرارداد به ارزش 339 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید آبان ماه نیز با 2 هزار و 640 قرارداد به ارزش 341 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه با 2 هزار و 9 قرارداد به ارزش 267 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  6هزار و 316 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 269 هزار تومان، افزایش 0.36درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 298 هزار تومان رشد 0.23 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و 329 هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت 0.17 درصدی را تجربه کرد. سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و 364 هزار تومان معامله و با افزایش 0.23درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون 402 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 0.15درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها