عصر خودرو

مخالفت اروپایی‌ها با تعرفه ضددامپینگ علیه فولاد ایران

عصر بازار- دولت‌های اتحادیه اروپا تدابیر پیشنهادی برای مقابله با دامپینگ فولاد گرم نورد برزیل، ایران، روسیه و اوکراین را رد کردند.

مخالفت اروپایی‌ها با تعرفه ضددامپینگ علیه فولاد ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، کمیسیون اروپا که بازوی سیاست تجاری در اتحادیه اروپاست، برنامه‌هایی را برای وضع تعرفه حداکثر 33 درصدی بر روی فولاد گرم نورد این چهار کشور که در ساخت و ساز و ماشین آلات استفاده می‌شود، طرح کرده بود.

    به گفته منابع آگاه، اما کشورهای اتحادیه اروپا با این طرح مخالفت کردند. برخی بر این باورند که این تدابیر بسیاری ضعیف هستند و برخی دیگر آنها را بسیار قوی می‌دانند.

    بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا همچنین پیشنهاد کرده بود اگر فولاد گرم نورد در حداقل قیمت 472.27 یورو در هر تن یا بالاتر از آن فروخته شود، این تعرفه نباید اعمال شود. اما این پیشنهاد نیز رد شد. حداقل قیمت پیشنهادی مورد مخالفت فدراسیون فولادسازان اروپایی (یوروفر) قرار گرفت که علیه واردات فولاد این کشورها شکایت کرده است.

    گروه تجاری یوروفر اعلام کرده واردات فولاد ایرانی که در فاصله سال 2013 تا 2016 حدود هشت برابر افزایش یافته، جدیدترین تهدید برای فولادسازان اروپایی است.

    به گفته کارل تاچلت، مدیر تجاری و روابط خارجی یوروفر، تهدید از سوی ایران، جدید است و واردات فولاد ایرانی در کنار واردات از چین و هند، تهدیدی برای صنعت فولادسازی اروپا به شمار می رود.

    اتحادیه اروپا پیش از این جریمه‌هایی را علیه چین اعمال کرده که واکنش غضب آلود و شکایت پکن به سازمان جهانی تجارت را در پی داشته است.

    طبق اعلام یوروفر، تدابیر اتحادیه اروپا علیه کشورهایی مانند چین به احیای این صنعت که در اواخر سال 2015 و اوایل سال 2016 در بحران عمیقی فرورفته بود، کمک کرده است.

    قیمت‌های فولاد از آن زمان بهبود یافته است اما مقامات صنعت فولاد می‌گویند بازار شکننده مانده و نمی تواند افزایش ظرفیت را جذب کند در حالیکه سیاستمداران در اروپا به کاهش ظرفیت اعتنایی نمی کنند.

    برچسب ها