عصر خودرو

ریزش سنگین بورس و اقبال بازار به گروه قندی

عصر بازار- امروز شنبه ۱۹ شهریور ماه، شاخص بورس پس از روند رو به رشد اخیر خود، دومین روز منفی را پشت سر گذاشت اما اینبار افت قابل ملاحظه ای را ثبت کرد.

ریزش سنگین بورس و اقبال بازار به گروه قندی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، طی معاملات این روز شاخص کل بورس حدود 420 واحد افت کرد و در ارتفاع83 هزار و 256 واحد ایستاد، مابقی شاخص های منتخب نیز همگی سرخ پوش و منفی بودند.

    طی معاملات روز جاری سهامداران تعداد 403.7 میلیون ورقه سهم و حق تقدم به ارزش معاملاتی 143 میلیارد تومان در 36 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    امروز فملی با 143 واحد، فولاد 66.5 واحد، کگل 49.5 واحد،  فخوز 30.8 واحد، خودرو 18.6 واحد و شتران با 16.6 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند و باعث عقبگرد شاخص شدندف در مقاب نماد همراه  تاثیر 14.6 واحدی مثبت روی شاخص داشت.

    طی معاملات امروز دو نماد شگل و جم جهت برگزاری مجمع فوق العاده  به ترتیب جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شدند.

    از بین نمادهای پربیننده این روز، خساپا با رشد 0.17 واحدی و وبملت با رشد 0.6 واحدی سبزپوش و مابقی نمادها شامل فایرا، فملی، خودرو، شپنا و فولاد همگی افت قیمتی ثبت کردند.

    سبزپوش ترین نمادهای امروز به ترتیب نمادهای کبورس، قصفها، قزوین، قهکمت، خکمک، غبهنوش و قثابت بودند همانطور که می بینیم در روز ریزشی بورس اقبال بازار به گروه قندی ها بوده است.

    از طرفی نمادهای فرآور، فملی، کسرام، فسرب، کبافق، کاذر و کروی با بیشترین افت قیمتی در انتهای جدول معاملات نشستند.

    امروز سایپا با 53.5 میلیون و فملی با 6.4 میلیارد تومان به ترتیب بیشترین ححم و ارزش معاملات بازار را در اختیار داشتند.

    از منظر تکنیکالی به نظر می رسد شاخص کل در حال تکمیل الگوی هارمونیک گارتلی نزولی است و میتوان دلیل افت شاخص را در این مساله جستجو کرد.

    برچسب ها