عصر خودرو

شکست اوپک در کاهش صادرات نفت به پایین سطح ۲۰۱۶

عصر بازار- طبق گزارش واحد تحقیقات نفت تامسون رویترز، صادرات نفت خام اوپک در اوت به ۲۵.۱۹ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین سطح از آوریل بود.

شکست اوپک در کاهش صادرات نفت به پایین سطح ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اما متوسط سطح صادرات نفت اوپک در فاصله ژانویه تا اوت سال 2017 حدود 25.05 میلیون بشکه در روز بوده که بالاتر از متوسط صادرات 24.85 میلیون بشکه در روز این سازمان در سال 2016 مانده است.

    این در حالی است که اوپک تحت توافق کاهش تولید که از ژانویه سال 2017 تا مارس سال 2018 اجرا می‌شود، متعهد شده برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار و حمایت از قیمت‌ها، تولیدش را محدود کند.

    بر پایه تحقیقات، کاهش 370 هزار بشکه در روز که در ماه اوت حاصل شده است، عمدتا نتیجه بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا و مختل شدن عرضه اعضای آفریقایی اوپک بوده است.

    صادرات نفت خام از سوی اعضای آفریقایی اوپک در اوت به میزان 540 هزار بشکه در روز بر مبنای ماه به ماه کاهش یافته و به پایین 5 میلیون بشکه در روز رسیده است در حالی که حجم صادرات آنها در ژوییه به بالاترین میزان از ژانویه سال 2015 رسیده بود.

    اما کاهش تولید آفریقایی چندان طول نخواهد کشید. تولید نفت در میدان شراره لیبی که بزرگترین میدان نفتی این کشور است، چهارشنبه گذشته پس از بازگشایی یک دریچه در خط لوله‌ای که از سوی یک گروه مسلح به مدت بیش از دو هفته بسته شده بود، ازسرگرفته شد.

    در حال حاضر کاهش تولید اعضای آفریقایی اوپک، افزایش صادرات از خاورمیانه که بزرگترین منطقه تولیدکننده نفت این سازمان است را جبران کرده است. صادرات نفت این منطقه از 18.06 میلیون بشکه در روز در ژوییه به 18.34 میلیون بشکه در روز در اوت افزایش یافته است.

    مقامات اوپک اصرار دارند که توافق کاهش تولید موثر بوده و عرضه جهانی با وجود الگوهای صادرات، کاهش یافته است. با این‌همه با توجه به اظهارات اخیر الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، این توافق ممکن است تا مارس سال 2018 تمدید شود. احتمال تمدید این توافق مشخص نیست اما این گزینه روی میز است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو