عصر خودرو

اولین لیگ ستارگان بورس ایران به پایان رسید

عصر بازار- اولین لیگ ستارگان بورس ایران با حمایت مالی و معنوی مجموعه‌های فعال بازار سرمایه؛ شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)، کارگزاری بانک کشاورزی و شرکت رایان هم افزا و با حضور ۱۰ دانشگاه برتر ایران ، روز یکشنبه ۱۲ شهریور در هتل لاله تهران با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اولین لیگ ستارگان بورس ایران به پایان رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، اولین دوره لیگ ستارگان بورس ایران با هدف ارتباط بین دانشگاه و بازار سرمایه کشور، از دوم مرداد در تالار حافظ با حضور تیم‌هایی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، تربیت مدرس، الزهرا، علوم و تحقیقات، خوارزمی، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر و علامه طباطبایی برگزار شد. این 10 تیم در تالار شرکت بورس اوراق بهادار به مدت یک ماه (از مرداد تا شهریور 96) به رقابت با هم پرداختند. در مراسم اختتامیه این لیگ، تیم دانشگاه الزهرا با کسب بالاترین بازدهی از خرید و فروش اوراق بهادار عنوان اول مسابقات را از آن خود کرد و همچنین تیم‌های دانشگاه‌های علامه طباطبایی و خواجه نصیرالدین طوسی نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. از میان تیم‌های حاضر در لیگ ستارگان بورس، با نظر کمیته داوران، تیم دانشگاه تهران عنوان تیم اخلاق را کسب کرد.

    در حاشیه این مراسم امین آذریان دبیر کمیته اجرایی نخستین لیگ بورس گفت: از دست آوردهای مهم لیگ ستارگان بورس می‌توان به کشف نخبگان مالی از جامعه دانشگاهی اشاره کرد که باعث برقراری ارتباط میان دانشگاه و بازار سرمایه کشور شده است.

    وی درباره ادامه لیگ ستارگان بورس افزود: امیدواریم در سال‌های آتی و با توجه به صحبت‌های مدیر محترم روابط عمومی سازمان بورس بتوانیم با دانشگاه‌های سراسر کشور ارتباط برقرار کرده و این لیگ را به تهران محدود نکنیم .

    وی در مورد برنامه سال آتی نیز گفت: به‌زودی برنامه‌های بعدی برای حضور سایر دانشگاه‌ها را اعلام خواهیم کرد. برنامه‌ها طوری در نظر گرفته شده است که تیم‌های دانشجویی پیش از حضور در لیگ اصلی در مسابقات شبیه سازی شده شرکت کنند.

    آذریان در ادامه افزود: هر مسابقه و رویدادی یک پیروز خواهد داشت. اما در لیگ ستارگان بورس در کنار بحث برد و باخت، دانشجویان ضمن آشنایی کامل با قوانین و مقررات بازار سرمایه، کار تیمی و تصمیم‌گیری جمعی را با هم تمرین کردند و خوشحالیم که در این ماه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با هم آشنا شدند. علاوه بر بحث خرید و فروش اوراق بهادار، کمیته داوری با رصد تصمیم گیری دانشجویان در حال تهیه مقاله علمی جامعی است که به بررسی متغیرهای مختلف (از جمله موارد پزشکی، شخصیت شناسی، ریسک پذیری و... ) و تاثیر آن بر نوع معامله تیم‌های دانشجویان می‌پردازد.

    امین آذریان دبیر کمیته اجرایی لیگ ستارگان بورس ایران همچنین درباره حضور حامیان مالی گفت: اولین لیگ ستارگان بورس با حمایت‌های مالی و معنوی خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی، حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) و  عبداله‌پور مدیرعامل شرکت رایان هم افزا و با همت و نگاه مثبت روابط عمومی سازمان بورس اوراق بهادار آغاز شد و امید است در سال‌های آینده شاهد حضور مجموعه‌های عضو خانواده بازار سرمایه در این رویداد باشیم .

    گفتنی است در این مراسم شاپور محمدی رئیس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و  دلیری معاون محترم توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و حسن قالیباف اصل مدیرعامل محترم بورس اوراق بهادار و  یاسر فلاح مدیر محترم روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس اوراق بهادار از برگزیدگان تقدیر کردند .
     

    برچسب ها