عصر خودرو

امروز برگزار می شود:

جلسه معارفه شرکت داده گستر عصر نوین (های وب)

عصر بازار- با درج نماد معاملاتی "های وب" در بازار دوم بورس تهران و در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت فردا این سهم به عموم سرمایه گذاران معارفه می شود.

جلسه معارفه شرکت داده گستر عصر نوین (های وب)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، شرکت داده گستر عصر نوین از روز 31 مرداد امسال به ‌عنوان پانصد و پانزدهمین شرکت پذیرفته‌ شده بورس اوراق بهادار در بخش «پست و مخابرات»، گروه و طبقه «مخابرات» با کد صنعت «642002» و نماد «های وب، HiWEB» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس درج شده است.

    این شرکت از سال 1382 و با سرمایه یک میلیون تومانی به ‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال داده (PAP) آغاز بـه کار کرده و در سال 1388 به مالکیت خانوادگی سه شخص حقیقی درآمده است.

    هم اکنون در فهرست سهامداران عمده این شرکت نام سه شخص حقیقی شامل سید ایمان میری، سید علیرضا میری و شادی میری با سرمایه 400 میلیارد تومانی عنوان شده است.

    مرکز اصلی این شرکت در شهر گرگان قرار داشته و در خیابان پاسداران تهران نیز دفتر مدیریت خود را مستقر کرده است.

    همچنین این شرکت دارای 705 نفر پرسنل است و موسسه حسابرسی اندیشمند تدبیر را به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی خود معرفی کرده است.

    های وب در سال مالی 94 در حالی توانسته سود 606 ریالی به ازای هر سهم با سرمایه 50 میلیارد تومانی را محقق سازد که در سال مالی 95 با وجود افزایش سرمایه 300 درصدی از محل مطالبات حال شده موفق به تحقق عایدی 327 ریالی به ازای هر سهم شده است. به عبارتی سود خالص این شرکت در سال مالی 95 با احتساب سرمایه 50 میلیارد تومانی بیش از دو برابر سود سال مالی 94 و اندکی بیشتر از 130 تومان به ازای هر سهم بوده است.

    گفتنی است این شرکت در ازای بیش از 699 میلیارد تومان دارایی در سال مالی 95 مبلغ 401 میلیارد و 578 میلیون تومان بدهی را در بیلان خود ثبت کرده است.

    شرکت داده گستر عصر نوین دارای پروانه رادیوترانک عمومی،پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت( FCP) و موافقت اصولی اپراتور مجازی موبایل MVNO)) از سازمان تنظیم مقررات رادیویی شده و علاوه بر موفقیت در مناقصه(USO) ارایه اینترنت پرسرعت به بیش از 25 هزار روستا از انحصار ارایه خدمات شبکه ارتباطی به مدت 10 سال در کشور برخوردار است.

    شرکت ایرانی «های‌وب» (HiWeb) در حال حاضر بطور انحصاری نماینده رسمی و شریک تجاری اپراتور انگلیسی «وودافون» (Vodafone) است که قصد مدرنیزه‌ کردن زیرساخت سرویس‌های موبایل در ایران را دارد که گفته می شود محور این همکاری،کمک به توسعه‌ی زیرساخت‌های ارایه‌ سرویس‌های اینترنتی است.

    فعالیت‌های «وودافون» (Vodafone) مربوط به مخابرات نمی‌شود و در زمینه‌ سرویس‌های انتقال پول با موبایل نیز فعالیت می‌کند. این شرکت در فروردین ماه سال 2007 با همکاری شرکت Safaricom از کشور کنیا اولین سرویس پرداخت موبایلی را راه‌اندازی کرد.

    شرکت داده گستر عصر نوین در سال 1391 نام تجاری «های‌وب» را در بازار مخابرات و ارتباطات کشور معرفی کرد و به عنوان اولین و تنها شرکت دارنده پروانه توزیع پهنای باند اینترنتی کشوری (ISDP) و نیز یکی از 11 شرکت دارنده پروانه ندا (PAP)در زمره یکی از بزرگترین شرکت های صنعت ITدر کشور مشغول به فعالیت است.

    این شرکت افزایش سرمایه 400 میلیارد تومانی را در سال جاری ثیت کرده و در عین حال اصلاح ساختار تشکیلاتی ،آموزش و ارتقا سطح کیفی کارکنان،برون سپاری بخشی از فعالیت ها و تکمیل و راه اندازی شبکه 4G را به عنوان برنامه های پیش روی خود اعلام کرده است.

    های وب تا پایان سال مالی 95 از بدهی احتمالی یک هزار و 98 میلیارد و 62 میلیون تومانی سخن گفته که تمامی آن مربوط به اسناد تضمینی موضوع حساب های انتظامی بوده و در سر فصل بدهی احتمالی صورت های مالی 95 افشا شده است.

    در ترازنامه این شرکت بیش از 67 میلیارد تومان موجودی نقد آورده شده در حالی که دریافتنی های تجاری و غیر تجاری آن از 133 میلیارد تومان فراتر رفته است.

    در حساب های پرداختنی تجاری و غیر تجاری آن نیز بیش از 87 میلیارد تومان بدهی آورده شده است.

    از کل فروش 303 میلیارد تومانی "های وب" در نهایت 11 میلیارد تومان سود عملیاتی و نزدیک به 5.5 میلیارد تومان سایر درآمد های غیر عملیاتی بر جای می ماند که با کسر مالیات 20 میلیارد تومانی سود خالصی بالغ بر بیش از 65 میلیارد تومان را در پایان سال مالی 95 برجای گذاشته است.

    این در حالی است که این شرکت بیش از 31 میلیارد تومان از درآمد عملیاتی خود را برای تسویه تسهیلات بانکی کنار گذاشته که از این رقم مبلغ 11 میلیارد تومان تنها به عنوان سود پرداختی بابت تسهیلات مالی پرداخت می شود.

    های وب در بودجه سال مالی 96 با پیش بینی فروش 406 میلیارد و 165 میلیون تومانی از برآورد عایدی 38 تومان و 6 ریالی به ازای هر سهم خبر  داده است که در عملکرد سه ماهه حسابرسی نشده اول امسال با سرمایه 400 میلیارد تومانی 13 درصد از این عایدی را محقق کرده است.

    حسابرس "های وب" در خصوص صورت های مالی سال 96 این شرکت عنوان کرده است « همانگونه که در یادداشت 5 همراه صورت سود و زیان پیش بینی شده منعکس است مانده سرفصل درآمدهای عملیاتی به مبلغ 4.061 میلیارد ریال می باشد که لازم به ذکر است تحقق هریک از منابع درآمدی حاصل از مجوزهای اخذ شده از سازمان تنظیم و مقررات رادیویی منوط به ادامه سطح فعالیت شرکت در سطوح قبلی و ایجاد بستر های مناسب درخصوص درآمدهای جدید شرکت، طی 9 ماهه پایانی سال می باشد. »

    در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت داده گستر عصر نوین(های وب) در بازار دوم بورس تهران قرار است روز یکشنبه این هفته جلسه معارفه ای در هتل اسپیناس پالاس برگزار شود .

    برچسب ها