عصر خودرو

مدیرعامل "هتل کوثر پارسیان":

آینده روشن صنعت هتلداری در بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل هتل پارسیان کوثر با اشاره به ضریب اشغال بالای هتل از سودآوری آن خبر داد.

آینده روشن صنعت هتلداری در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، محمد ابوطالبی  با  بیان  اینکه ضریب اشغال هتل درحال ‌حاضر 80 درصد است،گفت:  این ضریب اشغال سودآوری قابل ملاحظه ای را  برای هتل ایجاد کرده است. قابل توجه آنکه مجموعه هتل‌های زنجیره ای پارسیان همیشه درصد اشغالی به میزان 5 درصد بالاتر از میزان اشغال کشوری داشته است که این موضوع نشان می‌دهد با وجود مناسب نبودن بازار و شرایط گردشگری کشور در گذشته، شرایط ایجاد شده در هلدینگ پارسیان رو به پیشرفت بوده است.

    وی با  تاکید  بر اینکه البته با ایجاد شرایط مناسب‌تر و ورود گردشگران به اصفهان در سه ماه ابتدایی سال 96 چیزی بیش از 300 درصد افزایش گردشگر داشتیم ، افزود: ضریب اشغال  نسبت به اتاق‌های فروخته شده به اتاق‌های موجود در نظر گرفته می‌شود. این ضریب مسله مهمی است و به ازای هر یک درصد تغییر آن، تغییر قابل توجهی در سود خالص حاصل می شود که تحلیل گران می توانند آن را بررسی کنند ؛ این موضوع با وجود سرمایه 11 میلیارد تومانی هتل کوثر رقم قابل توجهی است.راه‌اندازی 2 رستوران در سه ماهه پایانی سال قبل و افزایش ظرفیت از 70 به 250 نفر با توجه به سهم حدود 45 درصدی فروش هتل از محل خوراک و نوشیدنی از جمله مزایایی بود که  این  فعال صنعت  گردشگری به آن  اشاره  کرد.

    وی در پاسخ به اینکه چرا با توجه ارزندگی سهامتان، هر سهم شما 1220 تومان کشف قیمت شد، گفت: بازار سرمایه صنعت هتلداری را نمی‌شناسد و به همین دلیل نتوانستند قیمت‌گذاری درستی داشته باشند، همانطور که می‌دانید بخشی از قیمت‌گذاری براساس شناخت از صنعت است در حالی که هتل  پارسیان کوثر نخستین هتلی است که وارد بازار سرمایه شده است.

    وی ادامه داد: ارزش دارایی‌هایی که برای هتل برآورد شد به ازای هر سهم بیش  از2200 تومان بود. اما از نظرسهامدار عمده برای سودآوری مواردی همچون ثبات سودآوری، ثبات مداوم در ارزش دارایی (ارزش ساختمان و استهلاک برآورد  شده  است) بنابراین ریسکی از بابت دارایی وجود نداشته است. ضمن  اینکه  برخی موارد از جمله  تغییرات قیمت غذا و نوشیدنی – هرچند شاید به نظر نیاید- تاثیر بسیار شگرفی در صنعت هتلداری دارد.

    ابوطالبی با بیان اینکه سرمایه گذاران تصور می‌کنند فروش اتاق معنای کار هتلداری و  شاخصه درآمدی است در حالی که این تنها بخشی از صنعت  بزرگ با ریزه‌کاری های زیاد  صنعت هتلداری است، ادامه  داد: به  این نکته توجه کنید که درحال حاضر مبنای قیمت‌گذاری سازمان گردشگری است اما اگر هتلداران زنجیره‌ای خارجی وارد شود، قیمت ‌گذاری تابع قیمت‌های جهانی خواهد شد که چشم انداز سودآوری بیشتری را هم  ایجاد می‌کند.

    بنابراین گزارش سی ان ان در تحلیلی از رونق صنعت توریست در ایران خبر داده است.  با توجه با اطلاعات رسمی، بیش از 6 میلیون نفر در سال منتهی به مارس 2017 از ایران بازدید کرده اند. این میزان 50 درصد نسبت به سال گذشته و 3 برابر بیشتر از سال 2009 بوده است.  افزایش بازدیدکنندگان به دنبال توافق هسته ای در سال 2015 بین ایران و قدرت های جهانی رخ داد. ماجرایی که منجر به لغو تحریم ها علیه ایران شد. خطوط هوایی اروپایی مانند بریتیش ایرویز و لوفتانزا، پروازهای مستقیم به ایران را از سر گرفته اند. همچنین هم مقامات ایران درخواست ویزا را راحت تر کرده اند. همان طور که مردم بیشتری از این کشور دیدن می کنند، تقاضا برای محل اقامت هم به طور سرسام آوری افزایش یافته است. این گزارش می‌افزاید؛ این ماجرا فرصتی‌هایی را پیش پای کارآفرینان محلی و کسب و کارهای خارجی ایجاد کرده است. برخلاف برخی از شرکت های غربی که از ترامپ می ترسند و تمایلی به سرمایه گذاری در ایران ندارند، اما هتل های بین المللی زنجیره ای به سرعت می خواهند به اتاق های بیشتر پاسخ دهند.Accor فرانسه که اولین هتل زنجیره ای خود را سال 2015 در ایران افتتاح کرده بود، حالا می‌خواهد دو هتل دیگر هم افتتاح کند.Melia اسپانیا، اولین هتل خود را سال آینده افتتاح می کند. شرکت هتل های Rotana امارات متحده عربی، همچنین سال آینده اولین هتل را راه اندازی می کند و برنامه دارد تا سال 2020 سه هتل دیگر بازگشایی کند.

    برچسب ها