عصر خودرو

کارشناس اقتصاد بین الملل بررسی کرد:

چشم‌انداز صنایع صادراتی بورس تحت تاثیر بازار‌های جهانی

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت:با توجه به رشد اقتصاد چین و اتحادیه اروپا پیش بینی می شود که شاهد افزایش قیمت کامادیتی ها و حتی محصولات نفتی خواهیم بود که این امر بازار داخل را تحت تاثیر قرار می دهد.

چشم‌انداز صنایع صادراتی بورس تحت تاثیر بازار‌های جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، ابوذر نجمی به چشم انداز  نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در چند هفته اخیر شاهد افزایش نرخ دلار بودیم اما اتفاق مهمتر این است که به دلیل  تنش میان کره شمالی  و آمریکا و تقویت اقتصاد اروپا، ارزش یورو نسبت به دلار افزایش پیدا کرده و در نتیجه در بازار داخل شاهد جهش قیمت نرخ یورو هستیم.

    این کارشناس اقتصاد بین الملل افزود :البته این تاثیر بر روی شرکت هایی که خریدار مواد اولیه از اروپا هستند تاثیر منفی داشته و به افزایش هزینه های آنها دامن می زند اما، پتروشیمی ها و معدنی هایی که  مشتری اروپایی دارند با  دریافت وجه به صورت یورو از این محل منتفع می شوند و به افزایش سود آوری آنها کمک زیادی می کند.

    این کارشناس بازار سرمایه  با تاکید بر اینکه  نرخ ارز آمادگی افزایش بیش از این را دارد، تصریح کرد: البته سیاست های بانک مرکزی نیز در خصوص تعیین کننده است کما اینکه در این هفته شاهد بودیم به محض ورود سفته بازان به بازار ارز، بانک مرکزی با تزریق منابع از هیجانی شدن بازار جلوگیری کرد.

    نجمی  به گشایش های حوزه بانکی  اشاره کرد و گفت: اگرچه این گشایش ها بسیار کند است و با انتظارات فعالان اقتصادی فاصله دارد اما،  این مساله به رشد شرکت های صنعتی و شاخص کمک بسزایی خواهد کرد.

    وی همچنین از وضعیت بانک‌ها  ابراز نگرانی کرد و اظهارداشت:  سیاست های بانک مرکزی در این راستا در کوتاه مدت به نفع بانک هاست و مشکلات آنها را به تعویق می اندازد که این امر  سبب جلوگیری از تاثیر منفی وضعیت بانک ها بر بازار سرمایه در سال جاری خواهد شد؛ اگرچه این حمایت ها در بلندمدت نه به نفع کل اقتصاد است

    وی در خصوص بازار کامادیتی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به رشد اقتصاد چین و اتحادیه اروپا پیش بینی می شود که شاهد افزایش قیمت کامادیتی ها و حتی محصولات نفتی خواهیم بود که  این امر بازار داخل را تحت تاثیر قرار می دهد.

    برچسب ها