عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه پاسخ می دهد

کدام صنایع سریع تر از رکود خارج می شوند؟

عصر بازار: محمد حسین صدرایی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به اینکه بسته خروج از رکودی که دولت تدوین کرده است، برنامه ریزی دقیقی برای تحریک تقاضا دارد، گفت: تحریک تقاضا در میزان فروش بنگاه های تولیدی اثرگذار است.

کدام صنایع سریع تر از رکود خارج می شوند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دولت به تازگی خبر از تهیه بسته ای حمایتی داده   که قرار است با اجرای مفاد آن از  6 ماه آینده خروج اقتصاد از رکود آغاز شود.  

    صدرایی با اشاره به اینکه گزارش های عملکرد شرکت های بورسی نشان می دهد شرایط مناسبی بر بنگاه های اقتصادی حاکم نیست، گفت: مهمترین دلیل گزارش های ضعیف 6ماهه این است که محصولات‌ بنگاه‌های اقتصادی فروش چندانی نداشته، بنابراین از سودآوری برخوردار نبوده‌اند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به برنامه ریزی 6 ماهه بسته جدید دولت گفت: از آنجایی که این برنامه کوتاه مدت است به طور قطع در مدت 6 ماه نسبت های مالی شرکت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    وی معتقد است با اجرایی شدن این بسته، شرکت های فعال بورسی نیز می توانند در عملکردهای 9 ماهه و 12 ماهه خود گزارش های بهتری ارائه دهند و حتی ممکن است برخی صنایع شاهد رشد قابل توجه سودآوری باشند.

    صدرایی در خصوص برنامه ریزی های این بسته برای رونق صنایع گفت: بر اساس مفاد اعلام شده قرار است در قدم اول شرکت هایی که موجودی انبار بالایی دارند، شناسایی شوند و به آنها تسهیلاتی تعلق بگیرد تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است در وضع فعلی، بیش از هرچیز تحریک تقاضا و فروش محصولات در انبار مانده می تواند به تحریک اقتصاد کمک کند.

    مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه همچنین به صنایعی که از برنامه های جدید دولت بیشترین تاثیر را می گیرند اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد  گروه های خودرو، مسکن ، بانک و لیزینگ ها بیشترین تاثیر مثبت را از اجرای این برنامه ها می گیرند و زودتر از دیگر گروه ها از رکود خارج می شوند.

    وی در پایان پیش بینی کرد: با توجه به بهبود عملکرد صنایع تا پایان سال می توان به بازاری بهتر و صعود متغیرهای بورسی در سه ماهه چهارم سال امیدوار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها