عصر خودرو

در صورت رشد اقتصادی نیم درصدی انجام خواهد شد؛

افزایش نرخ بهره بانکی در بریتانیا در سال ۲۰۱۸

عصر بازار- «موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی» بریتانیا اعلام کرد: در صورتیکه رشد پایدار اقتصادی در حدود ۵ دهم درصد در بریتانیا باشد، شاهد افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ میلادی در این منطقه خواهیم بود.

افزایش نرخ بهره بانکی در بریتانیا در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مهر به نقل از رویترز، «موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی» بریتانیا اعلام کرد: پیش بینی رشد اقتصادی این منطقه در سه ماه منتهی به ماه گذشته میلادی یعنی اوت 4 دهم درصد است که در مقایسه با سه ماه منتهی به جولای از رشد 2 دهم درصدی برخوردار می باشد.

    همچنین برآورد می شود که افزایش نرخ بهره بانکی از سوی بانک انگلیس در اوایل  سال 2018 میلادی در دستور کار این نهاد بانکی قرار گیرد.

    این موسسه برآور کرد، رشد اقتصادی بریتانیا در نیمه دوم سال جاری میلادی به سمت بازگشت توازن در تجارت بین الملل حرکت کند که علت اصلی آن به رشد مثبت اقتصاد جهانی و نیز کاهش ارزش پوند نسبت داده می شود.

    بر پایه این گزارش «موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی» اعلام کرد در صورتیکه رشد اقتصادی پایدار در سطح 4 تا 5 دهم درصد در بریتانیا وجود داشته باشد، افزایش نرخ بهره 25 نقطه پایه ای از سوی  بانک انگلیس در سه ماه اول سال 2018 میلادی پیش بینی می شود.

    البته در ماه گذشته میلادی بانک انگلیس در پاسخ به نتیجه رفراندوم اتحادیه اروپا یک بسته محرک اقتصادی به بریتانیا تزریق کرد.

    برچسب ها