عصر خودرو

قزاقستان منتظر پیشنهاد چرب‌تر غول‌ها برای پایان اختلاف گازی

عصر بازار- قزاقستان مایل است غول‌های نفتی که در راس آنها شل و انی قرار دارند، پیشنهاد بهتری ارایه کنند تا اختلاف بر سر تقسیم سود در پروژه گازی کاراچاگاناک پایان پیدا کند.

قزاقستان منتظر پیشنهاد چرب‌تر غول‌ها برای پایان اختلاف گازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، کانات بوزومبایف، وزیر انرژی قزاقستان به رویترز گفت: تولید در میدان نفتی بزرگ کاشاگان تحت پروژه توسعه‌ای به ارزش دو میلیارد دلار که نصف هزینه اولیه برآورد شده است، در مدت دو سال ممکن است از 200 هزار بشکه در روز به 450 هزار بشکه در روز برسد.

    یکی از شرکت‌هایی که در توسعه میدان میعانات گازی کاراچاگاناک حضور دارد، اعلام کرد قزاقستان ادعای حقوقی 1.6 میلیارد دلاری علیه شرکت‌های خارجی حاضر در این پروژه مطرح کرده است. وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرده اختلاف بر سر محاسبات درباره سهم هر یک از طرفین در تولید این میدان است.

    یک مدیر شرکت دولتی قزاقستان به رویترز گفت: گروه شرکت‌های خارجی ساخت یک کارخانه فرآوری گاز در قزاقستان در قبال حل این اختلاف را پیشنهاد کرده است.

    وزیر انرژی قزاقستان حاضر به افشای جزییات پیشنهاد این کنسرسیوم نشد اما اعلام کرد قزاقستان این پیشنهاد را ناکافی می‌داند.

    بر اساس گزارش رویترز، انی و شل هر یک 29.25 درصد سهم در پروژه کاراچاگاناک واقع در شمال غربی قزاقستان دارند و سهم شرکت قازمونای گاز 10 درصد، شورون 18 درصد و لوک اویل 13.5 درصد است.

    برچسب ها