عصر خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی:

معافیت مالیاتی معاملات سهام به تقویت بازار سرمایه منتهی می شود

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معافیت مالیاتی معاملات سهام را در راستای تقویت بازار سرمایه دانست .

معافیت مالیاتی معاملات سهام به تقویت بازار سرمایه منتهی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، رحیم زارع درباره تقویت بازار بورس گفت:اینکه بخشی از نقدینگی جامعه باید به بازار بورس سوق داده شود یک موضوع بدیهی در اقتصاد کشور است البته باید انگیزه سرمایه گذاری در بورس نیز افزایش یابد.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مطرح شده سازمان بورس موافقتی با سازمان امور مالیاتی داشته که سهامدارانی که در معاملات سهام خود، دچار زیان شده ‌اند، در زمان فروش سهام، از مالیات، معاف شوندکه این موضوع در صورت عملی شدن به تقویت بازار سرمایه کمک می کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در سال های اخیر، اقداماتی در خصوص توسعه بازار سرمایه صورت گرفته و سازمان بورس و اوراق بهادار باید با توجه به کاهش نرخ سود تلاش کند بخش قابل توجهی از نقدینگی های بازار به بازار بورس سوق داده شود.

    زارع در ادامه افزود: از لحاظ قانونی منعی برای حضور خارجی ها در بورس وجود ندارد البته بدیهی است باید سرمایه گذاران خارجی قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنند.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:کاهش نرخ سود بانکی باید به این موضوع منتهی شود که بخشی از نقدینگی به بازار سرمایه منتهی شود تا از این طریق شرایط برای رونق شرکت های تولیدی بورسی فراهم شود.

    لازم به ذکر است دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشته است: موافقت از سازمان مالیاتی گرفته شده تا سهامدارانی که در معامله سهام خود دچار زیان شده‌اند، در زمان فروش از مالیات نیم درصدی معاف شوند که البته این موضوع در حال حاضر در توافق اولیه است.

    برچسب ها