عصر خودرو

مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی:

مجموعه مقررات ارزی بازنگری و به روز رسانی می شود

عصر بازار- مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از به روز رسانی مجموعه مقررات ارزی خبر داد و گفت: بنا به دستور معاون ارزی و در راستای شفاف‌سازی، ثبات مقررات، رفع ابهامات، هماهنگی و همخوانی با قوانین و مقررات بالادستی و تسهیل خدمات ارزی به مشتریان بانک‌ها «مجموعه مقررات ارزی» در حال بازنگری است .

مجموعه مقررات ارزی بازنگری و به روز رسانی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مهدی کسرایی پور با بیان فرآیند بازنگری مجموعه مقررات ارزی گفت: این مجموعه در اسرع وقت توسط همکاران و کارشناسان خبره اداره سیاست ها و مقررات ارزی بازنگری و بروز رسانی شده و با اخذ بازخورد از کارشناسان ارزی شبکه بانکی کشور و اعمال این نقطه نظرات نهایتاً پس از تصویب و تأئید مقامات بانک برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ خواهد شد تا گام مهمی در راستای بهبود فضای کسب و کار برداشته شود. وی ادامه داد: همچنین این به روز رسانی به گونه ای انجام خواهد شد تا در صورت اجرای برنامه یکسان سازی نرخ ارز کم ترین تغییرات در آن لحاظ شود.

    کسرایی پور با بیان اینکه خدمات ارزی شبکه بانکی کشور به مشتریان در چارچوب مقررات ارزی بانک مرکزی تعریف و تبیین شده است افزود: بخش غالب این مقررات ارزی در مجموعه ای تحت عنوان « مجموعه مقررات ارزی» و در هفت بخش ‌مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. البته این مجموعه مقررات در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی نیز در دسترس همگان قرار گرفته و علاوه بر شبکه بانکی کشور برای مشتریان خدمات ارزی بانک ها نیز قابل دسترسی و استفاده است.

    مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی ضمن اشاره به سابقه تدوین مجموعه مقررات ارزی در سال 1381 تصریح کرد: قبل از سال 1381 مقررات ارزی به صورت پراکنده،‌ موردی و با توجه به شرایط و اقتضائات روز تدوین و ابلاغ می‌شد. لیکن در سال 1380 و با توجه به برنامه بانک برای اجرای یکسان‌سازی نرخ ارز از ابتدای سال 1381 تصمیم بخش ارزی بانک بر این شد که از تشتت و پراکندگی صدور و ابلاغ مقررات ارزی اجتناب شده و همزمان با اجرای یکسان‌سازی نرخ ارز، مقررات ارزی نیز با توجه به موضوعات مختلف ارزی دسته‌بندی شده و در قالب یک مجموعه واحد و منسجم به بانک‌های مجاز جهت فعالیت ارزی ابلاغ شود .

    برچسب ها