عصر خودرو

در پایان معاملات بازارهای جهانی؛

بازار سهام اسیایی با قیمت های پایین بسته شد

عصر بازار- با افت دلار پس از جلسه بانک مرکزی اروپا و ضعیف‌تر بودن صادرات چین از آن‌چه قبلا انتظار می‌رفت، بازارهای آسیایی اکثرا در قیمت پایین‌تر بسته شدند.

بازار سهام اسیایی با قیمت های پایین بسته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز جمعه یک روز پس از این که بانک مرکزی اروپا اعلام کرد نرخ بهره خود را برابر 0 درصد حفظ خواهد کرد، دلار افت شدیدی از خود نشان داد و بازارهای آسیایی هم تحت تاثیر آن اکثرا در قیمت پایین‌تری بسته شدند.

    شاخص نیکی ژاپن با 0.63 درصد افت، پس از این که به پایین‌ترین سطح خود از ماه می رسید در رقم 19274.82 بسته شد. داده‌های تولید ناخالص ملی ربع دوم ژاپن، صبح امروز منتشر شد و نشان داد که اقتصاد ژاپن به جای این که طبق آن‌چه پیش‌بینی می‌شد 0.4 درصد رشد کند تنها 2.5 درصد رشد کرده است.

    در شبه‌جزیره کره، شاخص کوسپی با 0.11 درصد کاهش در رقم 2343.72 بسته شد.

    شاخص اس‌اندپی 200 هم با 0.3 درصد کاهش در 2343.72 بسته شد. افت زیرشاخص بزرگ مالی و انرژی باعث سقوط این شاخص شده بود.

    در هنگ‌کنگ شاخص هانگ‌سنگ 0.48 درصد رشد داشت. در سرزمین اصلی چین، شاخص ترکیبی شانگ‌های با پاک کردن سودهای قبلی امروز دوباره به قیمت بسته شده قبلی خود، 3365.4406 رسید و بدون تغییر باقی ماند. شاخص شن‌زن با افزایش 0.159 درصدی در رقم 1975.8693 به کار خود پایان داد.

    اخبار مرتبط با چین حاکی از آن است که صادرات این کشور در ماه آگوست از لحاظ دلاری 5.5 درصد در مقایسه با سال قبل خود رشد داشته است. واردات این کشور 13.3 درصد از لحاظ دلاری افزایش داشته است. این درحالی است که طبق نظرسنجی از تحلیل‌گران

    رویترز، پیش‌بینی می‌شد صادرات این کشور 6 درصد و واردات آن 10 درصد رشد داشته باشد.

    برچسب ها