عصر خودرو

روس‌نفت:

توافق نفتی اوپک در افزایش قیمت‌ها موثر نبوده است

عصر بازار- مدیرعامل غول نفتی روس‌نفت روسیه به خبرگزاری تاس گفت: عامل اصلی تاثیرگذار در افزایش قیمت‌های نفت، دلار ضعیف‌تر بوده است نه تلاش جهانی تولیدکنندگان برای محدود کردن تولید.

توافق نفتی اوپک در افزایش قیمت‌ها موثر نبوده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ایگور سچین که پرنفوذترین مدیر انرژی روسیه به شمار می‌رود، به تاس گفت: آمریکایی‌ها از طریق ضعیف کردن ارزش دلار از تولیدکنندگان نفت شیل خود حمایت می‌کنند.

    سچین اظهار کرد: بر این باورم که توافق اوپک هیچ تاثیری بر بازار نداشته بلکه ضعیف شدن دلار آمریکا بوده که به افزایش قیمت‌ها کمک کرده است.

    اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه به منظور کاهش سطح ذخایر نفت جهانی و حمایت از قیمت‌ها، موافقت کرده‌اند تولیدشان را به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز تا مارس سال 2018 کاهش دهند.

    بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل روس‌نفت درباره اینکه آیا تولیدکنندگان برای تمدید مدت توافق کاهش تولید تصمیمی خواهند گرفت، گفت: عربستان سعودی احتمالا بر مبنای برنامه‌هایش برای عرضه سهام آرامکو تصمیم خواهد گرفت. سعودی‌ها برای عرضه سهام آرامکو، به قیمت‌های بالاتر علاقمند خواهند بود و احتمالا شرکایشان در اوپک را به تمدید توافق تشویق خواهند کرد.

    برچسب ها