عصر خودرو

رییس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی عنوان کرد:

۲ مزیت مهم عرضه پسته در بورس کالای ایران

عصر بازار- رییس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی از آغاز عرضه پسته در بورس کالا طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: مهم‌ترین مزیت عرضه محصول در بورس کالا استفاده از معافیت مالیاتی بر روی معاملات گواهی سپرده کالایی و همچنین استفاده از اعتباراتی است که بانک کشاورزی وعده پرداخت آن را داده است.

۲ مزیت مهم عرضه پسته در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، حمید عزت‌آبادی‌پور گفت: عرضه پسته در بورس کالای ایران هم‌زمان با پایان زمان برداشت این محصول و از حدود یک ماه آینده آغاز می‌شود و پیش‌بینی ما عرضه حدود 5 درصد محصول امسال در بورس کالاست.

    وی با تأکید بر اینکه عرضه پسته در بورس کالا به‌منظور فروش بهتر محصول تولیدی کشاورزان است، افزود: قوانین عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا مزیت‌هایی را ایجاد کرده است و  آشنایی تجار با انواع معاملات می‌تواند موجب استفاده بیشتر آن‌ها از مزیت‌های بورس کالا شود.

    عزت‌آبادی پور سال زراعی جاری را سال آور پسته و محصول تولیدی را 250 هزار تن اعلام کرد و گفت: خشک‌سالی، کم‌آبی و کاهش میزان تولید، توجیه مناسبی برای عدم‌حمایت از صادرات پسته نیست و کمبود نقدینگی باعث خرید پسته با قیمت ارزان از صادرکنندگان می‌شود درحالی‌که کشور رقیب ما آمریکا بیشترین حمایت‌ها را از صادرکنندگان خود انجام می‌دهد.

    رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه‌گذاری اتاق کرمان گفت: مهم‌ترین مزیت عرضه محصول در بورس کالا استفاده از معافیت مالیاتی بر روی معاملات گواهی سپرده کالایی و همچنین استفاده از اعتباراتی است که بانک کشاورزی وعده پرداخت آن را داده است.

    عزت‌آبادی پور افزود: پس از برداشت محصول پسته امسال، انبارهای مورد تائید سازمان بورس و شرکت بورس کالا، محصول کشاورزان را تحویل و کنترل‌های کمی و کیفی لازم بر روی آن انجام می‌ شود و سپس در قبال این محصول، اوراق بهادار قابل معامله به کشاورزان داده می‌شود که این خود از مزیت‌های بورس کالاست.

    وی بیان کرد: راه‌اندازی صندوق‌های کالایی باهدف تأمین منابع مالی موردنیاز معاملات بوده که ویژگی خاص آن مشارکت کشاورزان در صندوق‌ها و فروش محصول خود آن‌هاست.

    عزت‌آبادی پور افزود:در این میان حلقه صادراتی بورس کالا نیز در حال پیگیری است تا  عرضه‌های صادراتی را نیز انجام دهیم.

    وی با اشاره به اینکه تاکنون نقدینگی مورد نیاز برای صادرات پسته امسال تأمین نشده است ، تأکید کرد: امیدواریم سازمان توسعه تجارت و بانک‌ها در مدت باقی‌مانده گام‌های مؤثری برای صادرکنندگان بردارند.

    رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: مسئولان بدانند صادرات پسته در سال جاری 7 هزار میلیارد تومان برای کشور ارزآوری دارد درحالی‌که برای صادرات آن منابع 100 تا 200 میلیارد تومانی در نظر گرفته می‌شود

    برچسب ها