عصر خودرو

قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم یک سال گذشته رسید

عصر بازار- در حالی که بعد از انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا ارزش دلار افت کرده و به دلیل تنش ها بر سر کره شمالی تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا بالا رفته است، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم یک سال گذشته رسید.

قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم یک سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1353 دلار و 12 سنت رسید. در ساعات اولیه معاملات امروز قیمت طلا به بالاترین رقم از اوت سال گذشته تاکنون رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.6 درصد افزایش به 1358 دلار رسید.

    جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «تنش ها بر سر برنامه تسلیحاتی کره شمالی و افت ارزش دلار آمریکا موجب شده تا قیمت طلا به بالاترین رقم در طی سال 2017 برسد.»

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، پس از رسیدن به پایین ترین رقم از ژانویه 2015 تاکنون در ساعات اولیه امروز، با نیم درصد افت به 91.204 رسید.

    در حالی که درخواست ها برای دریافت حقوق بیکاری در آمریکا افزایش داشته و نگرانی ها در مورد تبعات طوفان های ایرما و هاروی موجب افزایش تقاضا برای استقراض دولت آمریکا شده است، ارزش دلار آمریکا پایین آمده است.

    بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی گفت: «با توجه به دو طوفان هاروی و ایرما، میزان خسارات وارده بسیار زیاد است و به همین دلیل سرمایه گذاری های امن در بازار طلا، ین ژاپن و اوراق خزانه افزایش یافته است.»

    دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت، ترجیح می دهد برای مقابله با تهدید موشکی و هسته ای کره شمالی، از گزینه نظامی علیه این کشور استفاده نکند، اما اگر از این گزینه استفاده کند، برای رهبر کره شمالی «روز بسیار غم انگیزی» خواهد بود.

    برچسب ها