عصر خودرو

ساماندهی محصولات کشاورزی با عرضه در بورس کالا

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر قیمت شده به طوریکه دولت هرساله محصولاتی همچون جو و گندم را بصورت تضمینی خرید می‌کند.

ساماندهی محصولات کشاورزی با عرضه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد امیری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ممانعت از قیمت گذاری غیرشفاف محصولات خاص در بورس کالا اظهار کرد: ارزش معاملات در تالار کشاورزی بورس کالا نسبت به سال 92 و 93 با افزایش چشمگیری روبرو بوده است . ارزش معاملات تالار کشاورزی در سال 93 حدوداً 2 درصد ارزش کل معاملات بود در حالیکه این میزان در سال 96 نزدیک به 15 درصد ارزش کل معاملات بورس کالا در تالار کشاورزی رسیده است.

    وی ادامه داد: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر قیمت شده است، به طوریکه دولت هرساله محصولاتی همچون جو و گندم را بصورت تضمینی خرید می‌کند.

    امیری با بیان اینکه بورس کالا توانست به کمک دولت بیاید عنوان کرد: باتوجه به تصویب آیین نامه اجرایی ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشاورز جهت دریافت میزان مبلغ تضمینی اعلام شده از طرف دولت باید محصول خود را در بورس کالا عرضه نماید .

    امیری با بیان اینکه در سال گذشته مشکلات کمتری در پرداخت های محصولات کشاورزی وجود داشت، افزود: امسال و بخصوص در شش ماهه نخست سال نیز محصولات جو وضعیت بهتری پیدا کرده اند.

    برچسب ها