عصر خودرو

پیش‌بینی افزایش ۱۰ برابری صادرات ایران به قطر در سال جاری

عصر بازار- طی ماه های گذشته و پس از تحریم قطر توسط کشورهای عربی، صادرات ایران از ۴ میلیون دلار ماهانه به ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار رسیده است و پیش بینی می شود کل صادرات ایران به قطر طی سال جاری به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یابد که افزایش ۱۰ برابری در حجم صادرات ایران به قطر را نشان می دهد.

پیش‌بینی افزایش ۱۰ برابری صادرات ایران به قطر در سال جاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مقاومتی نیوز، در حال حاضر اکثر کشورهای منطقه قصد دارند بازار محصولات خود را گسترش داده و فشار مالی ناشی از واردات کالاها، تجهیزات و کالاهای مصرفی خود را از طریق توسعه صادرات کم کنند.

    اما یکی از ایرادات دیپلماسی این کشورها در بسیاری از محصولات، تبدیل نشدن رویکرد تجارت جهانی آنان به تجارت منطقه ای قوی است.

    طی چندماه گذشته بازار مواد غذایی کشور قطر فرصت تجاری قابل توجهی برای کشور ایران فراهم کرده است که می تواند مورد توجه بازرگانان و مسئولین کشور برای افزایش حجم صادرات قرار گیرد.

    در این رابطه 15 شهریورماه رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد اعلام کرد: کشور قطر یک بازار نوظهور و فرصت تازه ای برای بخش صادراتی کشور محسوب می شود.

    6 برابر شدن صادرات ایران به قطر طی ماه های جاری

    موسی پور در این گفتگو ضمن اشاره به رابطه تجاری ایران با قطر اظهار داشت: میزان صادرات ایران به قطر در فروردین ماه سال جاری تنها 4 میلیون دلار بوده و این عدد در اردیبهشت ماه نیز تغییر محسوسی نداشته بلکه ثابت مانده است.

    رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرات کشور به قطر در خرداد ماه از چهار به چهارده میلیون دلار رسید، گفت: این میزان در تیرماه به 20 و در مرداد به 30 تا 35 میلیون دلار افزایش یافت.

    وی با اشاره به این جمله که روند افزایشی صادرات ایران به قطر همچنان ادامه دارد، افزود: صادرات، نسخه شفابخش اقتصاد کشور است.

    تجارت 524 میلیون دلاری ترکیه با قطر

    طی سال جاری صادرات ترکیه به قطر به 524 میلیون دلار رسیده و این کشور در میان 10 شریک تجاری اصلی در قطر قرار گرفته است.

    البته گفتنی است ماه پیش رئیس هیئت مدیرۀ تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی کشور اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود صادرات ایران به قطر در سال 2017 به 200 تا 300 میلیون دلار رسیده و میزان صادرات فعلی تا 10 برابر افزایش یابد.

    در حال حاضر روزانه چندین تن انواع مختلف کالاهای ایرانی در بخش‌های صنایع لبنی، پروتئینی، حبوبات، غلات و چاشنی ­ها وارد قطر می‌شود و مصرف­ کنندگان قطری استقبال خوبی از کالاهای ایرانی کرده‌اند.

    برچسب ها