عصر خودرو

کاهش ۷ درصدی بازدهی گروه خودرو طی هفته جاری

عصر بازار- طی هفته ای که گذشت، نماد سایپا بعد از ۳.۵ ماه توقف با افت ۱۵ درصدی بازگشایی شد و به روند منفی گروه دامن زد.

کاهش ۷ درصدی بازدهی گروه خودرو طی هفته جاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، همراه با بازگشایی سایپا که با دومین روز کاری هفته مصادف بود، یکشنبه سیاه خودرویی ها  رقم خورد و بازدهی گروه تحت تاثیر معاملات سایپا به یکباره 5 درصد افت کرد.
    همانطور که انتظار می رفت، خساپا پس از شفاف سازی که سود انباشته تلفیقی خود را به زیان تغیییر داده  بود منفی به گردونه معاملات بازگشت و در این روز سهم با افت 15 درصدی در قیمت 1,189 ریال به کار خود پایان داد.
    روز سوم هفته، ارزش معاملات گروه بالغ بر 20 میلیارد تومان بود و نماد سایپا با 9.6 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات کل بازار را در اختیار داشت، حجم معاملات گروه  نیر 144 میلیون شد که بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه در مقایسه با هفته ها و روزهای اخیر بود.
    روز چهارم، گروه خودرو و ساخت قطعات که ابتدای بازار سرخ پوش بود پس از اندکی از شروع معاملات با رنج مثبت سایپا جان دوباره گرفت و به کانال 17 هزار واحدی رسید اما دوباره با افت 18.5 واحدی شاخص گروه به کانال 16 هزار واحدی  روز قبل بازگشت.
    آخرین روز کاری، سایپا در قیمت 1,155 ریال  و در حاشیه  1 درصد منفی به استقبال هفته آتی رفت، مابقی نمادهای گروه نیز پیرو سایپا متعادل و منفی بودند و فقط تعدادی قطعه ساز شامل خموتور، خلنت، خدیزل و خکمک تغییرات شارپ داشتند.
    در مجموع شاخص خودرویی ها روند منفی دارد و از منظر تکنیکالی تغییرات مثبتی مشاهده نمی شود، بازدهی گروه در هفته جاری نسبت به هفته پیش 7 درصد کمتر شد و شاخص از 18 هزار واحد به 16 هزار سقوط کرد.

    برچسب ها