عصر خودرو

ترکیه و عراق بزرگترین خریدارن گاز ایران ؛

رشد ۶۴درصدی صادرات گاز در پنج ماهه امسال

عصر بازار- صادرات گاز در پنج ماه نخست پارسال به طور میانگین ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در روز بود که در مدت مشابه امسال با رشد ۶۴ درصدی، به ۳۴ میلیون و۸۰۰ هزار مترمکعب رسید.

رشد ۶۴درصدی صادرات گاز در پنج ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، مدیر نظارت و توزیع (دیسپچینگ) شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر افزود:

    کل صادرات گاز در پنج ماه نخست پارسال سه میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بود که امسال به پنج میلیارد مترمکعب رسید.

    «مهدی جمشیدی‌دانا» ادامه داد: ارسال گاز به نیروگاه‌ها در 155 روز آغازین پارسال (پنج ماهه نخست) به صورت میانگین 204 میلیون مترمکعب در روز بود، در حالی که این رقم در مدت مشابه امسال به بیش از 214 میلیون مترمکعب رسید که رشدی پنج درصدی را نشان می دهد.

    به گفته وی، مصرف گاز صنایع عمده نیز در پنج ماه نخست پارسال 96 میلیون و 700 هزار مترمکعب در روز بود که امسال به 100 میلیون مترمکعب رسید و رشد5.3 درصدی را ثبت کرد.

    جمشیدی‌دانا درباره میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها گفت: این میزان در پنج ماهه نخست پارسال 31 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب و در بازه زمانی مشابه امسال 33 میلیارد مترمکعب بود.

    وی میزان گاز مصرفی پارسال در صنایع عمده را نیز 15 میلیارد مترمکعب اعلام کرد که امسال به 15 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب رسید.

    پس از راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان تولید گاز به بیش از 700 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته که این مساله، باعث تامین کامل گاز مورد نیاز داخل کشور و افزایش ظرفیت صادرات شده است. اکنون ترکیه و عراق بزرگ ترین خریداران گاز ایران به شمار می روند.

    برچسب ها