عصر خودرو

مدیرعامل بانک تجارت

توسعه صنعت تراکنش در گرو همکاری متخصصین IT و بانکداران ایرانی است

عصر بازار: مدیرعامل بانک تجارت بر لزوم همکاری بیشتر شرکتهای ایرانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات با بانکها برای توسعه صنعت تراکنش در کشور تاکید کرد .

توسعه صنعت تراکنش در گرو همکاری متخصصین IT و بانکداران ایرانی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، محمد ابراهیم مقدم که در پانل "چالشهای بانکداری پساتحریم" در روز پایانی همایش بین المللی تراکنش سخن می گفت با اشاره به فرصتهای تازه ای که اجرای توافق هسته ای و رفع تحریم ها برای بانکهای ایرانی ایجاد می کند یادآور شد : طی سالهایی که ارتباط عادی بانکهای ایرانی با صنعت بانکداری بین المللی متوقف شده بود تحولات مهمی این صنعت را تحت تاثیر قرار داده که بازگشت دوباره بانکهای ایرانی به کسب و کار جهانی بانکداری باید با توجه دقیق به الزامات ناشی از این تغییرات صورت گیرد .

    مدیرعامل بانک تجارت ارتقاء امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و کانالهای ارتباطی بانکها  متناسب با تحولات اخیر صنعت بانکداری بین المللی را مورد اشاره قرار داده و افزود : در این میان شرکتهای ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک نقش بسیار مهمی دارند و با توجه به رفع محدودیتها بهتر از گذشته می توانند بانکداران ایرانی را در انتخاب نرم افزارها و سخت افزارهای جدید و یا ارتقاء و به روزرسانی ابزارهای موجود یاری کنند .

    وی ایجاد درک مشترک از ضروریات توسعه صنعت تراکنش بین مدیران شبکه بانکی و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات در بخش خصوصی و دانشگاهها را پیش نیاز پیشرفت پایدار کشور در این حوزه عنوان کرد و گفت : امروز بیش از همیشه نیازمند مسئولیت پذیری جوانان دانش آموخته و کارآزموده کشور برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام بخش ها از جمله در حوزه انفورماتیک بانکها هستیم .

    مقدم با اشاره به شکل گیری روندهای تازه در تجارت الکترونیک جهانی گفت : ظهور و فراگیری پدیده هایی همانند پول الکترونیکی یا بیت کوین مبادلات تجاری را طی سالهای آتی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و این یکی از چالشهایی است که بانکهای ایرانی باید خود را برای مواجهه با آن آماده کنند .

    مدیرعامل بانک تجارت پشتکار و نوآوری مستمر در آموزش و فرهنگ سازی بانکداری الکترونیک را از نیازهای مهم توسعه صنعت تراکنش در کشور بر شمرد و یادآور شد : امروز بسیاری از اهداف گذشته کشور در زمینه فراگیرساختن استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک نظیر کارت و دستگاه های POS بین مردم محقق شده است و اکنون بسیار مهم است که بتوانیم آموزش ها و انتقال اطلاعات را به سمت توسعه کیفی بانکداری الکترونیک و استفاده از روشها و ابزارهای جدید سوق دهیم . 

    دکتر عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه ، دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و دکتر خوانساری از کارشناسان برجسته اقتصاد کشور دیگر اعضای این پانل بودند که ریاست آن را دکتر پورمحمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی برعهده داشت . تقویت ساختارهای نظارتی بانکها مطابق با استارنداردهای نوین حاکمیت شرکتی ، انطباق با الزامات جدید ارتباطات و مبادلات بین بانکی ، چگونگی بهره گیری بانکها از کانالهای جدید ارتباطی نظیر شبکه های اجتماعی ، توسعه بانکداری الکترونیک متناسب با نیازهای جدید فضای کسب و کار در کشور و لزوم توجه به منافع مشتریان در روند توسعه صنعت تراکنش در بانکها از جمله دیگر موضوعات مهمی بود که در این پانل به آن پرداخته شد .

    گفتنی است نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی صنعت تراکنش طی روزهای چهارم تا ششم آبان ماه در مجتمع نمایشگاه شهر تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار شد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها