عصر خودرو

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی برای استفاده از گازهای مشعل پارس جنوبی

عصر بازار- مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل در پارس جنوبی ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خواهیم کرد .

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی برای استفاده از گازهای مشعل پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محمد مشکین فام امروز در مراسم امضای قرارداد بازیافت و مصرف گاز مشعل پالایشگاه دوم پارس جنوبی (فازهای 2 و 3)، بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت فرانسوی سفره گاز SOFREGAZ  و شرکت صنعت سازه ثمین، افزود : کاهش آلاینده‌های صنعتی یکی از مواردی است که در بیشتر اسناد بالادستی صنعت نفت به آن اشاره شده و از دغدغه‌های جدی مسئولان هم است.
    وی امضای قرارداد امروز را نتیجه ادامه حرکت در 2 سال اخیر دانست و تاکید کرد : امیدواریم این قرارداد آغازی برای دیگر پالایشگاه‌های پارس جنوبی باشد و در همه پالایشگاه‌های 13 گانه پارس جنوبی طرح جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل اجرا شود.
    مشکین فام، جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل را از 2 منظر قابل اهمیت دانست و تصریح کرد: نخست؛ رفع آلاینده‌هایی است که با سلامت مردم منطقه و کارکنان شاغل صنعت نفت ارتباط دارد و اهمیت دوم؛ تکالیف جهانی ایران در زمینه محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی است.
    وی با بیان اینکه امضای قرارداد امروز سرآغازی برای ایفای نقش ایران در کاهش گازهای آلاینده‌ خواهد بود، افزود: از کل حجم گازهای آلاینده در جهان، 75 درصد آن متعلق به 10 کشور است که متاسفانه ایران در این فهرست قرار دارد.
    مشکین فام با اشاره به اینکه پالایشگاه‌های پارس جنوبی بر اساس جلوگیری از سوختن گازهای مشعل طراحی شده است، یادآور شد: با توجه به شرایط تحریم و همکاری نکردن سازندگان جهانی در این بخش با مشکل رو‌به‌رو شدیم.
    وی افزود : امیدواریم که با اجرای برجام همکاری خوبی بین سازندگان و شرکت مجتمع گازی پاس جنوبی (SPGC) به‌عنوان بهره بردار برقرار شود و موضوع گازهای مشعل حل و فصل شود.
    مشکین فام با بیان اینکه طبق برنامه شرکت نفت و گاز پارس، برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی 90 میلیارد دلار پیش بینی شده است، تصریح کرد: تاکنون 70 میلیارد دلار پروژه در پارس جنوبی اجرا شده و 20 میلیارد دلار باقی مانده است.
    وی ادامه داد:  از 20 میلیارد دلار باقی مانده 500 میلیون یورو برای جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل در پارس جنوبی اختصاص می یابد.
    مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه افزون بر جلوگیری از سوختن گازهای مشعل، برای پساب مواد نفتی نیز برنامه ریزی کردیم، تصریح کرد: اجرای پروژه‌ها در زمینه کاهش آلاینده‌ها و حفظ محیط زیست در حال پیگیری است.

    برچسب ها