عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه؛

امن‌تر شدن سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با کاهش نرخ سود بانکی

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در نگاه خوش بینانه اثر کاهش نرخ سود بانکی پایه ریزی امنیت سرمایه‌گذاری بویژه در بازار سرمایه را منطقی خواهد کرد.

امن‌تر شدن سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با کاهش نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، امیرعباس  ضیائی، کارشناس اقتصاد و بازار سرمایه  در خصوص اقدام  بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: با وجود اینکه  کاهش نرخ سود به نفع برخی بنگاه های اقتصادی  تمام می شود اما،  بطور حتم این کاهش نرخ  تاثیر بسزایی در تمام بازارهای فعال در کشور خواهد گذاشت.
    وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز بازار سرمایه به دنبال کاهش نرخ سود بانکی بوده است، تصریح کرد: باید اجازه داد  بازده اوراق سهام در بازار نرخ سود سپرده ها پوشش داده شود، البته فراموش نکنیم نتیجه منفی این کاهش نرخ در افزایش اجاره بهای مسکن، واحدهای تجاری، کاهش سود طلا و سکه قابل لمس خواهد بود.
    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در نگاه خوش بینانه اثر کاهش  نرخ سود در بازار سهام مثبت‌ تلقی می شود، اظهارداشت:  بعد از تحقق کامل می‌توان‌ امید داشت تعادل اقتصادی در تمامی  بازارها و بنگاه‌ها برقرار شود؛ البته  با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مشورت با نخبگان‌ اقتصادی و قیاس اعداد و داده‌ها و ارقام در ارتباطات و مبادلات جهانی بی شک‌ هموار شدن   مسیر اقتصاد کشور را شاهد خواهیم بود  و پایه ریزی امنیت سرمایه‌گذاری در کشور به طور اصولی پیش می رود.
    مدیر عامل شرکت بازرگانی آرتا یاران در پایان خاطرنشان کرد: باید دید بعد از اجرای کامل این دستور العمل رفتار بانکها چگونه خواهد بود چرا که تجربه ثابت کرده در برخی مواقع بانکها رقابت ناسالمی را با یکدیگر و با قوانین جدید وخاص در پیش می گیرند.

    برچسب ها