عصر خودرو

بانک مرکزی چین بیت کوین را مسدود کرد!

عصر بازار- بانک مرکزی چین بیت کوین را خلاف منافع این کشور خواند و اعلام کرد: تاکنون کلاهبرداری‌های زیادی از طریق ارزهای دیجیتالی صورت گرفته است.

بانک مرکزی چین بیت کوین را مسدود کرد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کلیک ، بانک مرکزی چین در پی تحقیقات گسترده اعلام کرد که پشتیبانی از رمزپول‌ها (ارزهای دیجیتال) را مسدود کرده و به فکر سرمایه‌گذاری برای عرضه توکن‌های دیجیتال جدید است. در این خبر هیچ اشاره‌ای به بیت‌ کوین یا ایتریوم (Ethereum) نشده، اما اعلام همین خبر باعث شده قیمت بیت‌ کوین افت پیدا کند.

    رشد بازار پرشور رمزپول‌ها آنچنان سریع بود که باعث شد قیمت هر بیت‌کوین در ماه مارس از یک انس طلا بیشتر شود و کارآفرینان زیادی با عرضه اولیه سکه‌های خود (ICOs) تلاش کردند توکن‌های دیجیتال‌شان را به سرمایه‌گذاران بفروشند. گفته می شود برخی از سلبریتی ها نیز در شمار این افراد قرار گرفته اند.

    البته قانون‌گذارها هنوز به اندازه کافی متوجه اهمیت ICO ها نشده‌اند؛ بازاری که به گفته بلومبرگ، سال گذشته 1.6 میلیارد درآمد خالص داشت و به تازگی توجه نهادهای امنیتی آمریکا و کمیسیون صرافی‌های این کشور را به خود جلب کرده است. این کمیسیون در ماه جولای و آگوست اعلام کرده بود که برخی از ICO ها مثل سایر ارزها باید تحت نظارت قانونی باشند و مردم باید از خطرات سرمایه‌گذاری بر روی این پول‌ها آگاه باشند و بدانند که احتمال کلاهبرداری وجود دارد.

    بانک مرکزی چین بیت کوین را غیر قانونی خواند و اعلام کرد: «ICO ها شکلی از تبادلات مالی بدون مجوز محسوب می شود و این نوع پول‌ها در نظام اقتصادی و مالی شدیداً اختلال ایجاد کرده‌اند.»

    بانک مرکزی چین موسوم به «بانک مردم» گفته که این کشور هر گونه تبادل مالی مرتبط با توکن‌های دیجیتال را مسدود و همه موسسات مالی و سازمان‌های پرداخت غیربانکی را از ارائه سرویس‌های حامی ICO منع کرده است.

    برچسب ها