عصر خودرو

در یادداشتی بررسی شد؛

نقش بازار فرعی بورس کالا در جایگزین کردن مزایده های دولتی

عصر بازار- مزایایی که بازار فرعی بورس کالا برای تولیدکنندگان و دارندگان کالاها دارد باعث می شود تا شاهد عرضه انواع محصولات در این بازار باشیم.

نقش بازار فرعی بورس کالا در جایگزین کردن مزایده های دولتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در بازار فرعی بورس کالای ایران محصولاتی که قابلیت عرضه در تالار اصلی را ندارند،مورد پذیرش قرار گرفته و معامله می شوند علاوه بر این مزایایی که بازار فرعی بورس کالای ایران برای تولیدکنندگان و دارندگان کالاها دارد باعث می شود تا شاهد عرضه انواع محصولات در این بازار باشیم.

    پذیرش کالاهای مختلف در تالار اصلی بورس کالا دارای قوانین و شرایط خاصی است و باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد، به همین دلیل بازار فرعی بورس کالا راه اندازی شد تا محصولاتی که از شرایط لازم برخوردار نیستند بتوانند از مزیت های معامله در بورس کالای ایران بهره مند شوند.

    از شرایط عرضه محصولات در تالار اصلی بورس کالا، دارا بودن استانداردهای لازم، بالا بودن حجم عرضه و تقاضا و همچنین تداوم عرضه است که وجود محصولاتی که از این شرایط برخوردار نیستند اما تمایل دارند وارد بورس شوند، موجب راه اندازی بازار فرعی شد تا محصولات مختلف بتواند وارد این بازار شفاف شود.

    بنابراین می توان گفت بازار فرعی بورس کالا جایگزین مناسبی است برای مزایده های دولتی در سال های گذشته که برخی عرضه کنندگان تمایل داشتند کالای خود را در بورس کالا عرضه کرده و از مزایای این بازار بهره مند شوند اما شرایط پذیرش در بورس کالا را نداشتند که با راه اندازی بازار فرعی این مشکل برطرف شد و عرضه کنندگان به راحتی می توانند کالای خود را در بازار فرعی و در محیطی شفاف به فروش برسانند.

    از مزایای بازار فرعی بورس کالای ایران کاهش هزینه های معاملاتی، کشف قیمت عادلانه و شفاف و از بین رفتن معایب روش های سنتی مزایده و ایجاد بستری مطمئن برای انجام معامله محصولاتی است که قابلیت عرضه در تالار اصلی را ندارند.

    برچسب ها