عصر خودرو

نام ۱۲ بانک بورسی و دولتی در بزرگترین وام خارجی مشخص شد

عصر بازار- نام ۱۲ بورسی و دولتی در قرارداد مهم ۸ میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی و مراحل بعدی بزرگترین وام خارجی مشخص شد.

نام ۱۲ بانک بورسی و دولتی در بزرگترین وام خارجی مشخص شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس پرس، در پی امضاء قرارداد فاینانس 8 میلیارد یورویی پروژه های سرمایه گذاری در ایران بین اگزیم بانک کره جنوبی و سازمان سرمایه گذاری ایران که اوایل شهریور در سئول به امضا دو طرف رسید، فرایند دریافت بزرگترین وام خارجی آغاز و نام 12 بانک مطرح شد تا پروژه های متعددی بویژه در حوزه بهداشت، حمل و نقل و انرژی با مصوبه دولت و توسط بانک ها انجام شود.

    براساس این گزارش، طی این مدت نام چند بانک در این قرارداد مهم اعلام شد اما با گذشت حدود دو هفته ، نام هر 12 بانک مشخص شد که شامل 7 بانک بورسی و فرابورسی ملت ، تجارت، کارآفرین، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین و سامان و 5 بانک دولتی ملی، سپه ، توسعه صادرات، رفاه کارگران و صنعت و معدن هستند.

    در این میان پیش‌نویس مصوبه صدور مجوز ضمانتنامه به اگزیم بانک کره جنوبی تهیه شده و قرار است اول هفته آینده به هیأت دولت ارسال شود تا بخش های دولتی و خصوصی قادر به استفاده از خط اعتباری و یا وام باشند.

    پس از صدور ضمانتنامه نیز، هر پروژه‌ای که مراحل قانونی داخلی را طی و مستندات لازم را ارایه کرده باشد به اگزیم بانک کره معرفی و سپس یک قرارداد پروژه با بانک عامل و یک قرارداد تجاری با طرف کره‌ای امضاء می‌شود.

    برچسب ها