عصر خودرو

امضای قرارداد ۳۴۰ میلیون یورویی برای پروژه انتقال گاز جریان ترک

عصر بازار- قرارداد سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیون یورویی با هدف توسعه خط لوله انتقال گاز طبیعی 'جریان ترک' و احداث ترمینال دریافت گاز در طرف ترکیه به امضا رسید.

امضای قرارداد ۳۴۰ میلیون یورویی برای پروژه انتقال گاز جریان ترک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این قرارداد بین شرکت انرژی پتروفک انگلیس و شرکت گاز پروم روسیه و شرکت ساوت استریم ترنسپورت امضا شد و بر اساس این قرارداد، مقرر شده است که خط لوله انتقال گاز در بستر دریای سیاه تا ساحل کیی کوی در استان کرکلار الی ترکیه با سرعت بیشتری احداث شده و ترمینال دریافت گاز در این منطقه احداث شود.
     این خط لوله 910 کیلومتری در حال احداث، از نزدیکی شهر آناپا در روسیه آغاز شده و در زیر بستر دریای سیاه ادامه می یابد.
    این خط لوله که قرار است سالانه 31.5 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از سمت روسیه به ترکیه منتقل کند و پیش بینی می شود در سال 2019 به بهره برداری رسد.
    به گزارش ایرنا، احداث بخش دریایی خط لوله پروژه انتقال گاز 'جریان ترک' در بستر دریای سیاه از حدود چهار ماه پیش آغاز شده است.
    بر اساس توافقنامه ای که اکتبر سال گذشته میلادی میان مقامات ترکیه و روسیه در استانبول به امضا رسید، مقرر شد تا دو خط لوله انتقال گاز احداث شود.
    یکی از این دو خط برای انتقال گاز به ترکیه و خط دیگر پس از دریافت تضمین های لازم برای انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا استفاده خواهد شد.
    خط لوله جریان ترک یکی از این خطوط بوده که نیاز‌ ترکیه به گاز را تامین می کند و بر اساس برنامه کاری، در سال 2019 به بهره برداری برسد و خط دیگر نیز گاز روسیه را از طریق خاک ترکیه به اروپا منتقل خواهد کرد.
    شرکت نفت و گاز روسیه (گازپروم) طی سال جاری در پروژه احداث خط لوله گاز طبیعی جریان ترک 42 میلیارد روبل سرمایه گذاری خواهد کرد.
    حدود 910 کیلومتر از این خط لوله در زیر آبهای دریای سیاه احداث خواهد شد و 260 کیلومتر آن نیز در خشکی به اجرا در خواهد آمد.

    برچسب ها