عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه؛

مسیر جریان نقدینگی برای ورود به بورس هموار شود

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است با حرکت درست جریان نقدینگی به سمت بورس شاهد تولید و سرمایه گذاری مولد خواهیم بود.

مسیر جریان نقدینگی برای ورود به بورس هموار شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، حمید رضا قدری  به روند کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر بازار سرمایه  اشاره کردوگفت: به صورت تدریجی جریان نقد در جامعه حرکت فزاینده پیدا خواهد کرد و بسته به شرایط اقتصادی در بخش های مختلف عمدتا حجم پول نه مولد،  بلکه مخرب خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه پایه های اقتصادی در کشور دارای اشکالات اساسی است، تصریح کرد: بنابراین بخش عمده پول جذب سوداگری خواهد شد و این در حالی است که در اقتصاد دانش بنیان جریان پول به صورت برنامه ریزی شده در بخش های ضروری  در گردش است.

    این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: در مثالی ساده بستر اقتصادی را می توان به زمین کشاورزی  تشبیه کرد چنانچه مستعد تولید باشد مانند دانه ای که در آن زمین کاشته شده منجر به رویش و تولید می شود؛ اما اگر همین زمین مستعد کشت نباشد هر دانه ای که در دل آن  کاشته می شود تخریب خواهد شد.

    مدیرعامل قاسم ایران با بیان اینکه در بازار سرمایه جریان نقد صرف سرمایه گذاری نمی شود، اظهارداشت:  بلکه صرف خرید و فروش سهام و حرکت نقدینگی به سمت افزایش قیمت سهم  می گردد  در صورتی که در اقتصاد سالم چناچنه جریان نقد به سمت بورس حرکت کند منتج به تولید و سرمایه گذاری مولد می شود.

    قدری بر این باور است؛ از این  رو بیشترین سود را کسانی از بازار سرمایه می برند که دارای اطلاعات به موقع باشند و به دنبال آن سودهای هنگفتی نصیبشان می شود.

    وی با انتقاد از اینکه گردش جریان نقدینگی  آنچنان چه در اقتصاد سالم انتظار می رود عمل نمی نماید، خاطرنشان کرد: اگر بستر اقتصادی به صورت برنامه ریزی شده دقیق  به سمت تولید سوق یابد بسیاری از ظرفیت ها مستعد جذب نقدینگی می گردد و جریان پول به صورت واقعی به سمت تولید هدایت می شود  اما،  تجارب اقتصاد صد ساله ایران بجز مقاطعی خاص چنین چیزی را تایبد  نمی کند، از این رو اقتصاد دانان باید  به سمت برنامه ای مدون پیش روند.

    برچسب ها