عصر خودرو

سرمایه‌گذاری شل برای افزایش تقاضای گاز جهانی

عصر بازار- بزرگترین شرکت انرژی اروپا سرگرم سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی برای بالا بردن تقاضای گاز جهانی است و قصد دارد به تامین نیاز بازاری که با پالایشگاه‌های صادرات گاز طبیعی مایع جدید بزرگ می‌کند، ادامه دهد.

سرمایه‌گذاری شل برای افزایش تقاضای گاز جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مارتن وتسلار، مدیر انرژی‌های جدید و گاز یکپارچه شل به بلومبرگ گفت: رویال داچ شل از توسعه استفاده از گاز در حمل و نقل سنگین مانند کشتیرانی حمایت می‌کند و به مشتریان کوچک‌تر و کم اعتبار کمک می‌کند واردات LNG را آغاز کنند. همچنانکه مشتریان جدید LNG وارد بازار می‌شوند، پنجره جدیدی برای شل و سایرین برای توسعه پالایشگاه‌های جدید صادرات کم هزینه گشوده می‌شود.

    به گفته وتسلار، شل تقریبا در همه نقاط جهان پروژه‌های LNG دارد و پروژه‌هایی که سوخت ارزان‌تری را تولید کنند، سرمایه‌گذاری برای ادامه فعالیت را دریافت خواهند کرد. پروژه LNG کانادا که شل تصمیم سرمایه گذاری در آن را سال گذشته به تاخیر انداخت، یکی از این گزینه‌ها است.

    پروژه‌هایی که مطابق با شرط کم هزینه بودن نیستند، ممکن است بخشی از آینده شل نباشند. این شرکت پروژه‌هایی در آسیا، آفریقا و در آمریکا و کانادا دارد و مطمئنا نمی‌تواند همه آنها را به صورت همزمان بسازد. بنابراین احتمالا بخشی از این پروژه‌ها را خواهد فروخت.

    برچسب ها