عصر خودرو

رییس مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار:

فردا نتایج آزمون دورۀ بیست و نهم حرفه‌ای بازار سرمایه اعلام می شود

عصر بازار- نتایج آزمون دورۀ بیست و نهم از روز پنج شنبه مورخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ بر روی سایت اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای قرار خواهد گرفت.

فردا نتایج آزمون دورۀ بیست و نهم حرفه‌ای بازار سرمایه اعلام می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شاهین احمدی اعلام کرد در این دوره، تنها دو آزمون اصول بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه به صورت قلم و کاغذی برگزار شد.

    احمدی با توجه به مصوبات قبلی سازمان بورس و اوراق بهادار، نکات زیر را در خصوص آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه یادآوری کرد:

    1)      افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در رشته‌های مرتبط از قبیل گرایش‌های مالی رشته مدیریت، حقوق مالی، مهندسی مالی، حسابداری، اقتصاد، مدیریت بازرگانی و کارشناسی بورس بوده و معدل آنها بالاتر از 15 باشد، در صورت شرکت در آزمون مقررات (شامل مقررات اصول بازار سرمایه و معامله‌گری) و کسب حد نصاب 40 و در خصوص سایر رشته‌ها، در صورت موفقیت در آزمون مقررات (شامل مقررات اصول بازار سرمایه و معامله‌گری) و کسب حد نصاب 40 با پیش‌نیاز گواهی‌نامه اصول بازار سرمایه و شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، می‌توانند به عنوان معامله‌گر شروع به فعالیت کنند."
    2)      افرادی که در آزمون‌ اصول بازار سرمایه شرکت کرده و در کارنامۀ آنان مشروط ذکر شده است، با شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه مشروطین تک درس، می‌توانند گواهی‌نامه مربوطه را دریافت کنند. (لازم به ذکر است این افراد تا سپری کردن دوره آموزشی مربوطه، اجازه شرکت در آزمون‌های بالاتر همانند تحلیل‌گری، مدیریت سبد اوراق بهادار و ارزش‌یابی اوراق بهادار را نخواهند داشت.)
    3)      پذیرفته شدگان آزمون‌ اصول بازار سرمایه (قبولی قطعی) بایستی مدارک خود را حداکثر تا تاریخ 15 مهر 1396 به اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه ای ارسال کنند.

    نتایج بیست و نهمین دوره آزمون‌های بازار سرمایه، از روز پنج شنبه مورخ 16 مهر 1396 در تارنمای اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس به آدرس http://ICMC.seo.ir قابل دسترسی خواهد بود. هم چنین پذیرفته‌شدگان می‌توانند در خصوص نحوه دریافت گواهی‌نامه خود به همین پایگاه اینترنتی مراجعه کنند.

    برچسب ها