عصر خودرو

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

سهام آسیایی بدلیل افزایش تنش‌های کره شمالی سقوط کرد

عصر بازار- در معاملات امروز بازارهای جهانی بدلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از تنش‌های کره شمالی، سهام آسیا به دنبال افت ارزش سهام در وال‌استریت، سقوط کرد.

سهام آسیایی بدلیل افزایش تنش‌های کره شمالی سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،با ضعیف ماندن دلار، نیکی ژاپن 0.3 درصد کاهش یافت و در شبه جزیره کره هم شاخص کوسپی 0.28 درصد افت کرد.

    شاخص آسیا و اقیانوسیه اس‌اندپی 200 با افت 1.07 درصدی زیرشاخص مالی خود، 0.24 درصد افت کرد. زیرشاخص‌های معدن‌کاری طلا و سهام انرژی اندکی افزایش یافتند.

    بازارهای بزرگ چین هم تحت فشار قرار گرفتند، شاخص هانگ‌سنگ 0.88 درصد کاهش یافت و در سرزمین اصلی چین هم شاخص ترکیبی شانگ‌های 0.44 درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص ترکیبی شن‌زن هم 0.223 درصد افت کرد.

    تنش‌های کره‌شمالی هر روز تشدید می‌شود و یک دیپلمات کره‌شمالی تهدید کرده است که درصورتی که آمریکا به فشار آوردن به پیونگ‌یانگ ادامه دهد، کشور او آماده است بسته‌های کادویی به ایالات متحده تحویل دهد. کره‌جنوبی هم اعلام کرد به دنبال آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی در روز یکشنبه احتمالا این کشور تست‌های بیشتری انجام خواهد داد.

    رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ وقتی در توئیت خود در روز سه‌شنبه اعلام کرد که به ژاپن و کره جنوبی اجازه خواهد داد تا مقدار افزایش یافته قابل توجهی از تجهیزات نظامی را از آمریکا خریداری کنند، باعث بالا رفتن تنش‌ها شد. در همین زمان ولادیمیر پوتین هم در مورد بالا رفتن تشنج‌های نظامی در واکنش به تحولات منطقه، هشدار داد.

    برچسب ها