عصر خودرو

تارنمای تجاری سی ان ان:

رونق صنعت گردشگری در ایران و فرصت سرمایه گذاری

عصر بازار- تارنمای تجاری شبکه خبری سی ان ان موسوم به سی ان ان مانی، گزارش داد: ایران که زمانی به خاطر تحریم های بین المللی امکان ورود به آن وجود نداشت، به عنوان یک مقصد بزرگ گردشگری بار دیگر به این عرصه بازگشته است.

رونق صنعت گردشگری در ایران و فرصت سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سی ان ان مانی نوشت: طبق آمار رسمی، بیش از 6 میلیون نفر در سال منتهی به مارس 2017 (فروردین 96) از ایران بازدید کرده اند که نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش یافته و در مقایسه با سال 2009 سه برابر شده است.

    افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این کشور به دنبال توافق هسته ای سال 2015 بین تهران و قدرت های جهان رخ داده است که بسیاری از تحریم ها را به دنبال آن لغو کرد.
    شرکت های هواپیمایی اروپایی همچون بریتیش ایرویز و لوفت هانزا پروازهای مستقیم به این کشور را از سرگرفتند و مسئولان ایرانی مقررات روادید را تسهیل کردند. با افزایش تعداد مسافران نیاز برای محل اقامت افزایش چشمگیری داشته است. این امر فرصت هایی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.
    تارنمای تجاری سی ان ان ادامه داد: گروه های هتلداری بین المللی بسرعت برای تامین نیاز به اتاق های بیشتری تلاش می کنند.گروه هتل های زنجیره ای فرانسه موسوم به «اکور» (ACCOR) اولین گروه هتلداری بود که در سال 2015 در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون مدیریت دو هتل را در این کشور برعهده دارد.
    هتل زنجیره ای اسپانیا، «ملیا» (Melia) نیز اولین هتل خود را سال آینده بازگشایی خواهد کرد. شرکت مدیریت هتل امارات، «روتانا» (Totana) یکی از هتل های خود را برای فعالیت در ایران تا اوایل سال آینده آماده کرده و قصد دارد سه هتل دیگر را تا سال 2020 در این کشور مدیریت کنند.
    شرکت هتل های ارزان قیمت انگلیس، «ایزی هتل» نیز از قرار ژوئیه (تیر) امسال قراردادی را برای تامین 500 اتاق در ایران امضا کرده است.
    این رسانه آمریکایی نوشت: این شرکت ها از پاسخگویی در این زمینه خودداری کردند. اما این بازار فرصت هایی نیز برای سایر ایفاگران دارد. طبق گزارش سازمان گردشگری دولتی، ایران قصد دارد تا سال 2025 بیش از 20 میلیون گردشگر جذب کند. بسیاری از آنها گردشگرانی جوان از اروپا و آسیا هستند که جذب تاریخ و فرهنگ ایران شده اند.
    طبق گزارش تارنمای اینترنتی میراث جهانی یونسکو، شهرهای قدیمی اصفهان و شیراز که همچنین میزبان تخت جمشید است، محبوب ترین مقاصد گردشگری را تشکیل می دهند.
    به گفته فردی که مدیریت پنج هتل را در سراسر ایران برعهده دارد، بسیاری از این مسافران به دنبال محل اقامت ارزان قیمت هستند. وی امکان خواب و صبحانه به مبلغ فقط 15 دلار در شب را فراهم کرده و مسافران همچنین امکان دسترسی به اینترنت را هم دارند.
    او گفت: در چند سال گذشته ما شاهد افزایش تعداد گردشگرانی هستیم که جوان هستند و به تنهایی سفر می کنند. آنها جوان، کنجکاو و ماجراجو هستند که به دنبال کشف حقایق در ایران هستند و عمدتا در هتل ها اقامت می کنند.
    تارنمای تجاری سی ان ان نوشت: مجمع جهانی اقتصاد، اوایل امسال، ایران را ارزان ترین مقصد گردشگری در جهان معرفی کرد. با این وجود، گردشگران همچنان با موانعی مواجهند. آمریکایی ها، کانادایی ها و انگلیسی ها باید از قبل روادید دریافت کنند اما شهروندان بسیای دیگر از کشورهای غربی می توانند در بدو ورود روادید بگیرند.
    بعلاوه با توجه به این که برخی از تحریم ها باقی هستند، کارت های اعتباری غربی در این کشور فعال نیستند. این بدان معناست که پیش پرداخت ها برای رزرو ممکن است دشوار باشد.
    به گفته فردی که مدیریت پنج هتل را در سراسر ایران برعهده دارد، برای رفع این مشکل وب سایتی را راه اندازی کرده که به مسافران اجازه می دهد بدون پرداخت پول در هتل های وی و هتل هایی که مدیریت آن را برخی دیگر برعهده دارند، رزروهای خود را انجام دهند.

    برچسب ها