عصر خودرو

رفع ابهام "اتکام" از بودجه

عصر بازار- بیمه اتکایی امین در خصوص مفروضات پیش بینی سال مالی ۹۷ رفع ابهام کرد.

رفع ابهام "اتکام" از بودجه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، علت افزایش سود هر سهم پیش بینی شده فعلی سال 97 به مبلغ 230 ریال (باتوجه به تصویب افزایش سرمایه) نسبت به اطلاعات این سال مالی مندرج در بیانیه ثبت در حالت فرض افزایش سرمایه به مبلغ 217 ریال ناشی از این است که مبنای اطلاعات سال 97 با فرض افزایش سرمایه براساس اطلاعات سال 96 است و از آنجا که اطلاعات فعلی سال 96 باتوجه به روند عملکرد واقعی به روز شده و با اطلاعات بیانیه ثبت تفاوت دارد و از جمله سرفصلهای اطلاعات سال 97 مانند حق بیمه و ذخایر حق بیمه متاثر از سال 96 میباشد، اطلاعات پیش بینی سال 97 در بیانیه ثبت با اطلاعات فعلی منتشر شده تغییر کرده و علت تفاوت 6 درصدی سود اعلامی ناشی از موارد مذکور است.

    با توجه به اندک زمان باقیمانده تا پایان سال مالی شهریور 96 و بررسی روند عملکرد واقعی شرکت و مبالغ با اهمیت حق بیمه و درآمد سرمایه گذاری و... تحقق سود 233 ریال در سال مالی شهریور 96 مورد تایید این شرکت است.

    در خصوص تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی  و اثرات آن در پیش بینی درآمدهای این شرکت سود سپرده های قبلی تا تاریخ سر رسید محاسبه و باتوجه به تغییرات اعلامی در نرخ سود سپرده‌های بانک مرکزی، سپرده های جدید با نرخ جدید محاسبه شده است که میانگین نرخ قبلی و جدید سپرده ها 20.5 درصد برای سال 97 در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها