عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نرخ سود بانکی به تدریج کاهش می یابد

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ سود بانکی و سود دریافتی از دریافت کنندگان تسهیلات به تدریج کاهش می یابد.

نرخ سود بانکی به تدریج کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، عامر کعبی اظهار کرد: نرخ سودی که نظام بانکی از فعالان اقتصادی دریافت می کند؛ باید در خدمت تولید و رونق اشتغال باشد و منابع مالی و تسهیلات با سهولت و نظارت بیشتر و نرخ کمتر در اختیار تولید کنندگان و فعالان اقتصادی باشد.

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته تغییر نرخ سود بانکی می تواند نقدینگی را از بانک ها به سمت بازارهای دیگر نظیر بازار ارز، طلا و وبرس اوراق بهادار ببرد که لازم است بانک مرکزی بر افزایش احتمالی قیمت ارز و طلا نظارت داشته باشد.

    کعبی اضافه کرد: در نشستی که ماه گذشته به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران عامل بانک ها داشتیم بر سر کاهش نرخ سود سپرده گذاری و حمایت از تولید کنندگان و متناسب سازی افزایش نرخ سود بانکی با نرخ تورم، چالش ها و راهکارها را بررسی کردیم. هم چنین مقرر شد اتاق مشترکی از نمایندگان کمیسیون اقصادی، مسئولان وزارت اقتصاد و مدیران نظام بانکی تشکیل شود تا در خصوص کاهش تدریجی نرخ سود بانکی و حرکت به سمت بانکداری اسلامی که در کمیسیون اقتصادی در حال تدوین و کارشناسی است و سایر مسائل بانکی، برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

    وی در خصوص پرداختی های موسسه آرمان نیز عنوان کرد: با پیگیری هایی که در کمیسیون اقتصادی و به همراه مجمع نمایندگان خوزستان از طریق بانک مرکزی داشتیم؛ تفاهم نامه ای چندی پیش میان موسسه آرمان و ملل منعقد شد تا پرداختی سپرده گذاران از طریق موسسه ملل صورت گیرد. امیدواریم حسابرسی موسسه آرمان طی یک ماه آینده به پایان برسد و پرداخت سپرده های مردم آغاز شود.

    برچسب ها