عصر خودرو

آغاز سفر نخستین قطار باربری «این چوان» چین به سمت ایران

عصر بازار- اولین قطار باربری «این چوان» چین با ترک ایستگاه شهری به همین نام در مرکز منطقه خودمختار «نینگ شیا»، سفر خود را در چارچوب اجرای طرح جاده ابریشم نوین با عنوان «یک کمربند - یک راه» به سمت پایتخت ایران آغاز کرد.

آغاز سفر نخستین قطار باربری «این چوان» چین به سمت ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادآنلاین ، این دومین بار است که چین دست به چنین حرکتی در راستای برنامه راه ابریشم می زند و قطار قبلی سال گذشته پس از 14 روز و طی کردن مسیری بالغ بر 10 هزار کیلومتر از شهر «یی وو» وارد تهران شده بود.

    بر اساس گزارش رسانه های چین، در جریان حرکت قطار «این چوان» به سمت کشورمان که از دیروز سه شنبه آغاز شده، مراسمی نیز به واسطه راه اندازی این مسیر ریلی باربری جدید میان دو کشوری که ارتباط دیرینه ای در مسیر جاده ابریشم دارند، برگزار شد.

    این اولین بار است که چنین قطار باربری از این منطقه خودمختار مسلمان نشین در شمال غرب چین راهی ایران می شود و با این اقدام این مسیر ریلی برای ارتباطات تجاری میان دو کشور گشوده شد.

    این بخشی از برنامه راه ابریشم چین است که این کشور قول داده است با سرمایه 124 میلیارد دلاری آن را به پیش برده و همکاری گسترده ای با کشورهای این حوزه داشته باشد. این قطار باربری حامل 50 کانتینر با کالاهایی مانند ماشین آلات، قطعات یدکی خودرو ، اقلام مصرفی روزمره، سرامیک و ابزار آلات شیشه ای است.

    روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نیز روز چهارشنبه گزارش کرده است که این قطار از طریق کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و پس از 15 روز طی مسیر وارد تهران پایتخت ایران می شود.

    «لیانگ هوا» از مسوولان شرکتی که برنامه ریزی این سفر را بر عهده دارد، گفت که این قطار با هزینه کمتر و صرف جویی بیشتر، اقلام را به ایران می رساند و فاصله حمل آن از کشتی 20 روز کوتاهتر است. مسوولان منطقه خودمختار و مسلمان نشین نینگ شیا چین می گویند که با راه اندازی این مسیر ریلی ارتباطات تجاری با آسیای غربی و آسیای مرکزی افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها