عصر خودرو

وزیر نفت کویت :

قیمت نفت خام برنت تا پایان۲۰۱۷بین ۵۰ تا ۵۵ دلار باقی می ماند

عصر بازار- 'عصام المرزوق' وزیر نفت، آب و برق کویت روز چهارشنبه پیش بینی کرد که قیمت نفت خام برنت تا پایان سال جاری میلادی همچنان بین ۵۰ تا ۵۵ دلار برای هر بشکه باقی بماند واین قیمت برای هر بشکه نفت کشورش بین ۴۵ تا ۵۰ دلار ثابت باشد.

قیمت نفت خام برنت تا پایان۲۰۱۷بین ۵۰ تا ۵۵ دلار باقی می ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، المرزوق افزود: راهبرد اوپک در مسیر صحیح ودر حال حرکت رو به جلو است و کاهش موجودی هفتگی وماهانه ذخایر، صحت این راهبرد را نشان می دهد.
    وزیر نفت کویت با پیش بینی افزایش تقاضا برای نفت در سه ماهه اخر سال جاری میلادی، گفت : در نتیجه این افزایش تقاضا، موجودی ذخایر بیش از حد انتظار کاهش خواهد یافت وتا پایان سال بین عرضه و تقاضا تعادل یجاد می شود.
    المرزوق در ادامه افزود: پس از متعادل شدن عرضه وتقاضا، همان طور که پیش بینی کرده بودیم، در طول سال 2018 تقاضا برای نفت خام به میزان 1.4 میلیون بشکه افزایش می یابد ودر نتیجه می توانیم کاهش قبلی را جبران کنیم.
    از سوی دیگر، وزیر نفت کویت خاطر نشان کرد که در نشست وزرای نفت کشورهای عضو اوپک در ماه نوامبر آتی، مشخص خواهد شد که آیا توافق کاهش تولید نفت در ماه مارس 2018 تمدید خواهد شد ویا سیاست دیگری برای توقف این توافق به طور تدریجی اتخاذ خواهد شد تا موجودی نفت تحت تاثیر قرار نگیرد.
    المرزوق تصریح کرد که طوفان هاروی در آمریکا تاثیر قابل توجهی بر بازار نفت نخواهد داشت زیرا کاهش تولید نفت همزمان با کاهش تصفیه آن صورت می گیرد.
    به گفته وی نتایج حاصل از طوفان هاروی بر قیمت نفت که با کاهش تصفیه و تولید نفت همراه بود، کمتر از انتظارات است ، وهمین امر امیدها را برای افزایش تقاضا ودر نتیجه بالا رفتن قیمت نفت نقش بر آب کرده است.

    برچسب ها