عصر خودرو

مدیرمالی یک شرکت خدماتی تاکید کرد:

افزایش شفافیت؛ مهمترین دستاورد انتشار گزارش های ماهیانه

عصر بازار- مهرماه سال گذشته سازمان بورس در تصمیمی جدید، شرکت های تولیدی بازار سرمایه را ملزم به ارائه گزارش های ماهیانه کرد که مهمترین هدف این تصمیم افزایش شفافیت بود.

افزایش شفافیت؛ مهمترین دستاورد انتشار گزارش های ماهیانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، امید سخایی، مدیر مالی شرکت حمل و نقل توکا در خصوص تاثیر اجرای یک ساله تصمیم سازمان بورس با محور انتشار گزارش های ماهیانه  گفت: شرکت حمل و نقل توکا یک شرکت خدمات ریلی است و تولیدی ندارد اما هر ماه گزارش عملکرد را در سایت کدال منتشر می کند و در واقع همه شرکت های خدماتی ، درآمد حاصل از خدمات را به صورت ماهیانه گزارش می دهند.

    وی درباره تاثیر گزارش دهی ماهیانه شرکت ها بر بازار سهام عنوان کرد: این تصمیم سازمان بورس باعث شد تا عملکرد شرکت ها برای سرمایه گذاران بازار سهام شفاف تر شود و وضعیت عملکردی شرکت ها با سرعت اعلام می شود.

    به گفته سخایی ارائه گزارش های مالی ماهانه باعث می شود تا تحلیلگران بهتر بتوانند وضعیت یک شرکت را بررسی کنند و چشم انداز مشخص تری از شرکت ارائه دهند و این رویداد اتفاق مثبتی است که افزایش اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران را به همراه دارد و سهامدار با بررسی ماهیانه عملکرد شرکت با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید یا فروش سهام می کند.

    وی همچنین در خصوص چشم انداز صنعت ریلی گفت: چشم انداز صنعت روشن و بسیار مثبت است اما این صنعت نیازمند حمایت دولت است.

    مدیر مالی شرکت حمل و نقل توکا افزود: دولت باید زیر ساخت های این صنعت را فراهم کند چراکه بحث زیرساخت های ریلی کشور موضوعی هزینه بر بوده و نیازمند سرمایه گذاری سنگین است که فقط دولت می تواند آن را مهیا کند.

    سخایی با اشاره به قول مساعد دولت برای همکاری با این صنعت، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 16 شرکت خدمات ریلی در کشور فعال هستند که 4 شرکت از این گروه در بازار سرمایه فعالیت می کنند.

    وی افزود: چشم انداز شرکت های حاضر در بازار سرمایه بسیار روشن است و با توسعه خطوط راه آهن کشور، شرکت های خدمات ریلی نیز رشد خوبی را تجربه خواهند کرد.

    یاد آور می شود مهر ماه سال گذشته مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورسی اطلاعیه ای را خطاب به ناشران پذیرفته شده در بورس و فرابورس منتشر کرد که در این اطلاعیه قید شده است:  با عنایت به مصوبه مورخ 17مهر 95 هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اصلاح"بند 9 ماده 7 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان"، از تاریخ این ابلاغیه، کلیه ناشران موظفند نسبت به ارائه اطلاعات وضعیت عملیات ماهیانه مطابق فرم‌های مقرر، حداکثر 3 روز کاری پس از پایان هر ماه از طریق سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) اقدام کنند.

    این اطلاعات در شرکت های تولیدی سابقا به عنوان آمار تولید و فروش و در شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ تحت عنوان صورت وضعیت پرتفوی ارائه می شد که مطابق این مصوبه مقرر شده جهت تمامی گروه ها به تناسب صنعت به بازار ارائه شود.

    برچسب ها