عصر خودرو

از سوی زنگنه؛

وظیفه شرکت نفت در نوسازی وبازسازی تاسیسات ابلاغ شد

عصر بازار- وزیر نفت با صدور ابلاغیه‎ای به شرکت ملی نفت ایران، اقدام‎های لازم را به منظور نوسازی و بازسازی تاسیسات روسطحی بخش تولید نفت و گاز مشخص کرد.

وظیفه شرکت نفت در نوسازی وبازسازی تاسیسات ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از وزارت نفت؛  متن ابلاغیه بیژن زنگنه به شرح ذیل است:

    «به استناد اختیارات و وظایف وزارت نفت ناشی از جزءهای 1، 2 و 4 بند (الف) و جزء 5 بند (ب) ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب سال 1393 مجلس محترم شورای اسلامی، موارد زیر در خصوص نوسازی/بازسازی تاسیسات روسطحی بخش تولید نفت و گاز ابلاغ می‎گردد.

    موضوع: نوسازی/بازسازی تاسیسات روسطحی بخش تولید نفت و گاز

    با توجه به قدمت بخش عمده‎ای از تاسیسات صنعتی موجود در آن شرکت، به منظور تهیه طرح جامع برای نوسازی/بازسازی تاسیسات روسطحی با اولویت مناطق نفتخیز جنوب، با هدف ارتقای کارایی، بهبود شرایط و میزان تولید و ارتقای سطح سلامت، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، لازم است اقدامات زیر به انجام برسد: 

    1)انتخاب مشاور/مشاوران ذیصلاح ایرانی و عقد قرارداد با آن/آن‎ها حداکثر تا تاریخ 1396,09.30 برای تهیه گزارش کامل از وضعیت موجود همه تاسیسات روسطحی مناطق نفتخیز جنوب از جمله تاسیسات سرچاهی، چندراهه‎ها، خطوط لوله جریانی، واحدهای بهره‎برداری، واحدهای نمکزدایی و تاسیسات مرتبط، واحدهای NGL، واحدهای تقویت فشار، واحدهای تزریق گاز و تاسیسات فرازآوری با گاز و خطوط لوله انتقال نفت و گاز در محدوده مناطق، طبق فرمت و نیز شرح خدماتی که باید تا تاریخ 15/7/1396 توسط آن شرکت تهیه و ابلاغ شود.

    تبصره 1: گزارش‎های مشاوران صرفا باید بر پایه آخرین مستندات و مدارک موجود و بازدید میدانی از تاسیسات تهیه شود.

    تبصره 2: اطلاعات GIS تهیه شده توسط مدیریت اکتشاف و دیگر واحدها نیز باید در اختیار مشاوران قرار گیرد.

    2)اجرای این مرحله از کار باید به نحوی برنامه‎ریزی شود که نتایج کار حداکثر تا تاریخ 1397,02.30 آماده و قابل بهره‎برداری توسط مشاور مادر موضوع بند 3 باشد.

    3) هم‎زمان با شروع اقدامات برای اجرای بند1، باید برای انتخاب مشاور ذی‎صلاح بین‎المللی به عنوان مشاور مادر (با مشارکت بالای مشاور ایرانی به عنوان شریک)، برای انجام مطالعات مربوط به نوسازی و در مواردی بازسازی، اصلاح و تکمیل تأسیسات موجود نفت در مناطق نفتخیز جنوبی، اقدام شود. (تا تاریخ 1396,11.30)
    تبصره: شرح خدمات این مشاور باید تا تاریخ 1396,07.30 توسط شرکت ملی نفت ایران تهیه شود.

    4)فهرست بلند مشاوران ایرانی و خارجی صاحب صلاحیت باید با همکاری معاونت مهندسی وزارتخانه تهیه شود.

    5)خدمات مشاور مادر برای ارائه پیشنهاد نوسازی/بازسازی تأسیسات روسطحی نفت در مناطق مختلف عملیاتی شامل دو بخش اصلی خواهد بود. در بخش اول برپایه دریافت گزارش وضع موجود (موضوع یافته‎های بند 1)، سناریوهای مفهومی (Conceptual Design) برای نوسازی/بازسازی تأسیسات طراحی و ارائه خواهد شد و در بخش دوم کار بر پایه گزینه/گزینه‎های انتخاب شده، طراحی پایه (Basic Design) تأسیسات انجام خواهد شد. فاز بعدی (فاز سوم) که مهندسی (Engineering) و تهیه اسناد مناقصه است، توسط مشاوران ایرانی به انجام خواهد رسید. (ترجیحا با اخذ تأیید کلی مشاور خارجی مادر)
    تبصره: ترجیحا باید به نحوی عمل شود که مشاور مادر خارجی از زمان عقد قرارداد با وی، از طرف شرکت ملی نفت ایران، نقش MC را نیز در اجرای بند 1 برعهده بگیرد.

    6) برای سهولت در کار در این مرحله، آگاهانه فرض می‎شود که ارقام تولید آینده در مورد واحدهای بهره‎برداری، خطوط جریانی و دیگر تأسیسات، همان مقادیر تولید در ابتدای سال 1396 باشد. همچنین باید از مشاور خواسته شود که در هر مورد، چند گزینه بر پایه مقادیر تولید مورد انتظار شرکت ملی نفت ایران ارائه نماید.

    7) واضح است که در این مسیر متناسب با یافته‎های حاصل از مذاکرات قراردادهای IPC، واقعیات میدانی، نتایج حاصل از مطالعات مشاوران/مراکز پژوهشی بالادستی طرف قرارداد و در مجموع سیمای آینده میدان‎ها بر پایه مطالعات و یافته‎های تا آن زمان، امکان اعمال اصلاحات در گزینه منتخب طراحی مفهومی در پاره‎ای از میدان‎ها وجود دارد.

    8)سازماندهی مدیریت انجام مطالعات در ستاد شرکت ملی نفت ایران و نیز در مناطق عملیاتی، فرآیند انتخاب مشاور، نظارت بر عملکرد وی، تصمیم‎گیری در خصوص فرآیند انجام و نحوه مدیریت کارفرمایی بر مطالعات (دریافت گزارش‎های میان کار، نتایج مرحله به مرحله کار مشاوران، نحوه اظهار نظر در مورد آن‌ها و تایید گزارش‎های دریافتی برای فازهای اول، دوم، سوم و فرآیند تصمیم‎گیری در خصوص طرح نهایی باید تا تاریخ 1396,06.31 توسط شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد شود.

    تبصره: برآورد اجمالی اعتبار مورد نیاز این مطالعات باید تا تاریخ 30 توسط مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت به انجام برسد.

    9) نحوه اجرای طرح‌ها در چارچوب اصول و رعایت مفاد این ابلاغیه، متعاقبا توسط شرکت ملی نفت ایران تعیین و ابلاغ خواهد شد.

    10) شرکت نفت فلات قاره موظف است مطالعات انجام شده برای نوسازی/بازسازی تاسیسات تحت مدیرت این شرکت را به همراه پیشنهاد خود برای نحوه اجرای طرح‌ها، برای تصمیم‎گیری به شرکت ملی نفت ایران ارائه نماید.»

    برچسب ها