عصر خودرو

سفیر هند در ایران خبر داد؛

هند مطالبات نفتی ایران را پرداخت کرده است

عصر بازار- سفیر هند در ایران کاهش خرید نفت هند از ایران را تکذیب کرد و گفت:فروش نفت خام ایران به هند آسان تر هم شده زیرا هند قادر است پول را به ایران برگرداند.

هند مطالبات نفتی ایران را پرداخت کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا وسیما، سهراب کومار در حاشیه همایش اقتصادی ایران و هند با بیان اینکه شرکت های غیردولتی ایران حدود 2 و نیم میلیارد دلار مطالبات نفتی از هند دارند که به زودی پرداخت می شود، گفت: در مسائل بانکی مشکلاتی در تعامل با ایران وجود دارد که صرفاً? منحصر به هند نیست بلکه بسیاری از کشورهای دنیا که می خواهند با ایران تعامل مالی داشته باشند با مشکلات بانکی مواجه هستند.

    سفیر هند گفت: خوشحالم اعلام کنم هند برای کاهش مشکلات بانکی با ایران قدم هایی را برداشته و در این باره بعضی از بانک های هند در ایران فعال هستند از جمله یوکو بانک هند در ایران شعبه فعال دارد. از انجا که واحد پول رایج برای برقراری چنین تعاملاتی یورو است باید بانک های بزرگ اروپایی فعال تر در عرصه فعالیت های بانکی ایران ورود کنند.

    وی با تکذیب برخی خبرها مبنی بر اینکه خرید نفت هند از ایران کاهش یافته است ، گفت : فروش نفت خام ایران به هند آسان تر هم شده زیرا هند قادر است پول را به ایران برگرداند.

    افتتاح دفتر کنفدراسیون صنایع هند در تهران

    نوشاد فوربز در حاشیه همایش تجاری ایران و هند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه عصر امروز این دفتر افتتاح می شود ، افزود: 8 تا 10 شرکت هندی بنا دارند در مدت 3 تا 5 سال دفتر و نهادی مستقل در تهران داشته باشند.

    وی با بیان اینکه این دفتر در شرایط کنونی فقط دو کارمند خواهد داشت ، گفت: نیمی از وقت این دفتر برای 8 تا 10 شرکت پشتیبان صرف می شود تا در ایران فعال تر شوند و زمینه های سرمایه گذاری را تسهیل کنند. البته نیمی از فعالیت این دفتر راهنمایی و هدایت صنایع هند برای سرمایه گذاری در ایران است.

    نایب رییس کنفدراسیون صنایع هند افزود: این دفتر ، فروش محصول نخواهد داشت بلکه به شرکت ها این توانایی را می دهد که برای فروش محصول تحقیقات بازار را انجام دهند.هیئت همراه شامل شرکت های مهندسی در حوزه های زیست انرژی و انرژی های تجدیدپذیر، تهویه مطبوع و سرمایش صنعتی ، بزرگترین شرکت های ساخت و ساز و ای پی سی و ساخت مواد شیمیایی خاص تولید محصولات ایزوگام است.

      رایزنی فعالان اقتصادی ایران و هند برای توسعه مناسبات

    بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی میان ایران و هند گفت: ایران می تواند یکی از مقاصد اصلی سرمایه گذاران هندی باشد و اتاق تهران برای تسهیل توسعه مناسبات دو کشور ، میز هند را به زودی افتتاح خواهد کرد.  اگرچه مبادلات ایران و هند با احتساب مبادلات نفتی هم اکنون 13 میلیارد دلار است اما صادرات غیرنفتی ما به هند دو میلیارد و 800 میلیون دلار و صادرات هند نیز به ایران حدود دو میلیارد دلار است که 450 میلیون دلار به صادرات برنج به ایران اختصاص دارد.

    وی ادامه داد: با بررسی نیازهای ایران و کالاهایی که در هند تولید می شود ، همچنین با بررسی نیازهای هند و کالاهایی که در ایران تولید می شود ، می توان به زمینه های فراوان همکاری میان دو کشور رسید که با اجرایی شدن ان رشد اقتصادی دو کشور تضمین خواهد شد و ما فعالان اقتصادی باید در اجرایی شدن همکاری های اقتصادی پیشگام باشیم.

    سهراب کومار سفیر هند در ایران نیز در این همایش با اشاره به توافقات انجام شده در سفر نخست وزیر هند به ایران گفت: بسیاری از این توافقات از جمله در حوزه هیدرو کربورها ، نفت و گاز ، ترانزیت و توسعه زیرساخت ها مانند توسعه بندر چابهار هم اکنون در حال اجراست.

    این مقام مسوول کاهش زمان صدور ویزا برای فعالان اقتصادی ایران از پنج روز به سه روز را گامی مهم برای تسهیل تردد بازرگانان ایرانی در هند اعلام کرد که در توسعه روابط اقتصادی نقش مهمی خواهد داشت.

    سفیر هند با بیان اینکه ایران فرصت های سرمایه گذاری زیادی برای ارائه به شرکت های خارجی دارد ، گفت: درباره این فرصت ها به سرمایه گذاران و شرکت های هندی اطلاع رسانی کردیم و امیدواریم با سرمایه گذاری شرکت های هندی در ایران ، روابط تجاری دو کشور محکم تر شود. با توجه به موقعیت راهبردی ایران ، ارتباط و حمل و نقل نقش ویژه ای در توسعه روابط اقتصادی با ایران دارد و در این باره قرارداد پروژه توسعه چابهار از جمله خط ریلی بندرعباس به چابهار به خوبی پیش می رود.

    نوشاد فوربز نائب رئیس کنفدراسیون صنایع هند هم با اشاره به توانمندی های مهندسی شرکت های هندی در حوزه هایی مانند بیوشیمی ، ساخت و ساز ، انرژی های تجدیدپذیر و ساخت برندهای خارجی گفت : شرکت های هندی می توانند بهترین فناوریهای موجود در جهان را ارائه کنند از این رو به دنبال توسعه روابط خارجی و زیرساخت های تحقیق و توسعه هستیم.

    وی با بیان ظرفیت های همکاری شرکت های ایرانی و هندی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری کشور گفت: همچنان موانع بانکی و پرداخت ها مهمترین مشکل بر سر راه توسعه روابط است که باید راهکار ویژه ای بیابیم.

    برچسب ها