عصر خودرو

تحقق ۱.۷ میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی در دولت یازدهم

عصر بازار- رییس سازمان سرمایه‌ گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: در دولت یازدهم ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شد.

تحقق ۱.۷ میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد خزاعی در جمع خبرنگاران گفت: در دولت یازدهم 18 میلیارد و 700 میلیون دلار مصوبه هیات سرمایه‌گذاری بود که 10 میلیارد و 700 میلیون دلار آن محقق شد.

    وی‌ افزود: تعاونی‌ها منعی برای استفاده از منابع مالی خارجی و داخلی یا خطوط اعتباری و سرمایه‌ گذاری مستقیم ندارند و اقدام اتاق تعاون برای امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، موجب ساماندهی و افزایش بهره‌وری و برنامه ریزی عملیاتی برای استفاده از منابع می‌شود.

    رییس سازمان سرمایه‌ گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با تاکید بر ضرورت کمک به شرکت‌های تعاونی، اظهار کرد: تعاونی‌ها باید بتوانند از منابع مالی خارجی و سرمایه‌ گذاری‌ها در چارچوب مقررات و منافع ملی کشور استفاده کنند.

    خزاعی گفت: تعاونی‌ها با مردم سروکار دارند و هر حرکتی در این زمینه به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود، لذا در این جلسه به نحوه عملیاتی کردن این مسیر پرداخته شد.

    وی درباره‌ تعداد شرکت‌هایی که از سرمایه‌ گذاری خارجی استفاده کردند نیز گفت: بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها خارجی است و در حوزه‌های مختلف است و طی دولت یازدهم 18 میلیارد و 700 میلیون دلار مصوبات سرمایه‌ گذاری داشتیم که کنسل هم نشدند و 11 میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری وارده به کشور داشتیم.

    رییس سازمان سرمایه‌ گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران تاکید کرد: باید مسیر بهره مندی بخش خصوصی و تعاونی از سرمایه‌های خارجی را بیش از پیش فراهم کنیم.

    رییس اتاق تعاون ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با کمک‌هایی که سازمان سرمایه‌ گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی خواهد کرد، بخش تعاون بتواند سطح همکاری‌های خود را با کشورهای دیگر ارتقاء دهد و این تفاهم‌نامه مسیر استفاده تعاونی‌ها از منابع خارجی را تسهیل کند.

    بهمن عبداللهی توسعه شرکت‌های کشاورزی، آبزی‌پروری، تولید دام و طیور، فولاد، صنایع پایین دستی پتروشیمی و بازسازی ناوگان حمل و نقل کشور را از زمینه‌های همکاری برای استفاده از منابع و سرمایه‌های خارجی عنوان کرد.

    برچسب ها