عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

به دنبال فروش گندم کشاورزان در بورس کالا هستیم

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دنبال جایگزینی قیمت تضمینی محصولات کشاورزی به جای خرید تضمینی به طور مستقیم توسط خود دولت هستیم که از این طریق محصولات کشاورزان در بورس کالا عرضه و به فروش می‌رسد.

به دنبال فروش گندم کشاورزان در بورس کالا هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمود حجتی امروز در حاشیه همایش آغاز سال زراعی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است از مکانیزم بورس کالا برای خریداری محصولات کشاورزان بیشتر استفاده می‌شود تا از این طریق و به شکل قیمت تضمینی محصولات کشاورزان در بورس کالای ایران به فروش برسد و مابقی آن توسط دولت پرداخت شود.

    وی افزود: در تلاش هستیم که قیمت تضمینی گندم و عرضه این محصول در بورس کالای ایران برای جایگزینی خرید تضمینی توسط دولت صورت گیرد.

    به گفته ی وی، تا به امروز 67 درصد پول گندمکاران پرداخت شده و با توجه به اینکه ذخایر گندم کشور کفایت می‌کند واردات این محصول همچنان ممنوع است.

    وی خاطرنشان کرد: واردات برنج و شکر نیز به اندازه کسری و نیاز کشور با مدیریت مجوز واردات داده می‌شود.

    وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: قیمت این محصولات وارداتی نباید از نرخ محصولات داخلی کمتر باشد تا به تولیدات خودمان آسیبی وارد نکند.

    حجتی با بیان اینکه کشت دانه‌های روغنی در سال جاری 2.7 برابر می‌شود تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که به مرور و در سالهای آینده در زمینه دانه‌های روغنی بویژه کلزا نیز خودکفا شویم.

    برچسب ها