عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

چشم‌انداز روشن بازار سرمایه در نیمه دوم امسال

عصر بازار- یک کارشناس بورس معتقد است:معقول سازی نرخ سود بانکی در حالی که نرخ کنونی تورم ۱۰درصد است و بسیاری از فعالیت های اقتصادی مولد متوقف شده سبب می شود منابع به سمت سرمایه های مولد سوق یاید.

چشم‌انداز روشن بازار سرمایه در نیمه دوم امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، علیرضا قدرتی با اشاره به اینکه بازار سرمایه و بازار پول همیشه به عنوان رقیب یکدیگر ایفای نقش داشته اند، گفت: البته این رقابت کاملا سالم بوده و بازار پول به دلیل کم ریسک بودن بازیگران خاص خود را داشته و بازار سرمایه نیز به همین منوال از همراهی بازیگران ویژه خود بهره مند می شود.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سبحان با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته با افزایش نرخ غیر منطقی سود سپرده های بانکی و نیز افزایش بازدهی بازار پول بدون در نظر گرفتن سایر مولفه های اقتصادی بازار سرمایه جا مانده، تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ این سپرده ها با واقعیت های اقتصادی موجود در جامعه همخوانی نداشته از این رو سود بدون ریسک به سپرده گذار موجب خروج نقدینگی از بازار سرمایه شده است.

    وی افزود: جذابیت کسب سود آسان و بدون ریسک عامل گرایش ورود سرمایه گذاری به سمت بازار پول و سپرده گذاری در بانک ها شده است.

    قدرتی در ادامه بیان داشت: معقول سازی نرخ سود بانکی در حالی که نرخ کنونی تورم 10درصد است و بسیاری از فعالیت های اقتصادی مولد متوقف شده سبب می شود منابع به سمت سرمایه های مولد سوق یاید.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با سر ریز شدن نقدینگی به سوی دیگر بازار های اقتصادی از جمله بازار سرمایه ، در نیمه دوم سال شاهد فعال شدن این بازار خواهیم بود؛ البته به شرطی که تصمیم متولیان مقطعی نباشد و با نظارت کافی جریان صحیح خروج پول به سمت بخش های دیگر اقتصادی محقق شود.

    برچسب ها