عصر خودرو

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی:

روابط بانکی ایران و برزیل طی چند ماه آینده برقرار می‌شود

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از برقراری روابط بانکی ایران و برزیل طی چند ماه آینده خبرداد.

روابط بانکی ایران و برزیل طی چند ماه آینده برقرار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، امیرحسین زمانی نیا در حاشیه دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت با فرناندو کولهو فیلهو، وزیر معادن و انرژی برزیل، درباره پیشنهاد توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی از سوی شرکت شرکت دولتی نفت برزیل (پتروبراس) اظهار کرد: در این باره صحبت‎هایی شده است و پتروبراس توان و فناوری توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی را دارد.

    وی از پتروبراس، شرکت انگلیسی-هلندی شل و پتروناس مالزی به‌عنوان شرکت‌های دارای توان توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی نام برد و گفت: پتروبراس اکنون در موقعیتی نیست که بتواند سرمایه گذاری توسعه میدان را هم انجام دهد؛ اما در شرایطی هست که بتواند در چند ماه آینده در این پروژه سرمایه‌گذاری کند.

    زمانی نیا به مذاکره با شرکت‌های مختلف برای توسعه میدان‌های نفتی ایران اشاره کرد و گفت: بدون شک تا پایان امسال چند قرارداد نفتی امضا خواهد شد.

    معاون وزیر نفت همچنین درباره زمینه‌های همکاری ایران و برزیل تصریح کرد: در بسیاری از بخش‌ها توان همکاری میان دو کشور وجود دارد اما از آنجا که تاریخچه همکاری چندانی میان دو کشور نیست بنابراین زمینه سازی برای آغاز همکاری‌ها قدری سخت است.

    وی با بیان این که روابط بانکی ایران و برزیل طی چند ماه آینده برقرار می‌شود، یادآور شد: تیمی از بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی ایران طی چند هفته گذشته در حال آماده کردن زمینه های همکاری بانکی دو کشور هستند.

    برچسب ها