عصر خودرو

برگزاری چهارمین دوره بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه

عصر بازار- چهارمین سری از کارگاه های بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه سال ۹۶ دیروز در محل بورس اوراق بهادار تهران با مشارکت ناشران بورسی برگزار شد.

برگزاری چهارمین دوره بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران چهارمین سری از کارگاه­های بازآموزی قوانین و مقررات بازار سرمایه سال 96، صبح دیروز 13 شهریور ماه در محل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

    این دوره آموزشی با حضور شرکت­ها از صنایع مختلفی همچون انبوه سازی ، قند و شکر، ماشین آلات و تجهیزات، داروسازی و سرمایه گذاری ها برگزار گردید. در دوره برگزار شده 10 درصد از شرکت کنندگان مدیرعامل، 38 درصد مدیران میانی و مابقی در سمت کارشناس حضور پیدا کردند.

    همچنین در این نشست کارشناسانی از  مدیریت امور ناشران و مدیریت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران جهت پاسخگویی به سوالات ناشران حضور داشتند.

    هدف از برگزاری این دوره­های آموزشی، مرور مجدد قوانین و مقررات، آیین ­نامه­ ها و دستورالعمل ­های ناظر بر فعالیت­ های مدیران شرکت­ ها می­باشد.

    شایان ذکر است سرفصل مطالب مطروحه در این کارگاه شامل قانون تجارت، قانون بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، دستورالعمل­­ اجرایی افشای اطلاعات شرکت­ های ثبت شده نزد سازمان، دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس، دستورالعمل پذیرش، دستورالعمل اجرایی خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه، دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه  وسایر دستورالعمل­ها و مقرراتی است که با حضور شرکت­ ها در بورس مرتبط می باشند.

    علاوه بر سرفصل­های فوق، در این کارگاه ناشران بورسی با انواع روش­های تامین مالی از طریق اوراق بدهی از جمله صکوک و اوراق مشارکت نیز آشنا شدند.

    برچسب ها